شناسهٔ خبر: 68708321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور:

درک شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) رکن اساسی تقویت اتحاد در جامعه اسلامی است

ارومیه- ایرنا- دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اینکه شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) محور اصلی وحدت در جامعه اسلامی و بین مسلمانان جهان به شمار می رود، گفت: درک این شخصیت والا در تقویت اتحاد و انسجام جامعه اسلامی بسیار موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم لطفیان روز سه‌شنبه در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز در ارومیه افزود: مودت و رحمت از جمله شاخصه های شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) است که باید ما نیز در این خصوصیات، پیرو آن حضرت باشیم و از ایشان تبعیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همین مودت و رحمت بین مسلمانان، وحدت ساز است، اضافه کرد: لازم است پیمان ببندیم که به مقدسات دیگران توهین نکنیم و جهاد در برابر دشمنان، سازش ناپذیری با آنان و اصل یقین به پیروزی همواره باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: مسأله علم در اسلام دارای اهمیت است و بی توجهی به علم، تمدن ما را از هدف دور می‌کند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) کلمه الله است و اگر کسی ایشان را ادراک کند، به جایگاه والای ایشان پی میبرد.

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) دارای خصوصیات بسیاری هستند که اصالت وجود و صداقت، شرافت و شجاعت، سخاوت و فضیلت، تواضع و صبوری، سازگاری و نرم خویی از ویژگیهای ایشان است.

در ادامه این همایش یک‌روزه با تشکیل کارگروه‌های متعددی موارد و مسایل روز توسط علمای اهل سنت و شیعه آذربایجان غربی و با مشارکت اساتید دانشگاهی بررسی شد.

درک شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) رکن اساسی تقویت اتحاد در جامعه اسلامی است

جمع‌بندی مطالب ارایه شده و قرائت بیانیه پایانی همایش بعداز ظهر روز سه‌شنبه در محل مصلای ارومیه با حضور فرهیختگانی از سراسر استان و از علمای شیعه و سنی انجام می شود.

نظر شما