شناسهٔ خبر: 68705763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهوری ایران در رسانه‌های چین

تهران- ایرنا- اظهارت دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های خبری چینی‌زبان داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نخستین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان روز گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و رسانه‌های چینی‌ زبان به پوشش این نشست پرداخته‌اند.

بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهوری ایران در رسانه‌های چین

خبرگزاری دولتی «شینهوا» در بازتاب اولیه خود، "پایبندی ایران بر توافق هسته‌ای" را تیتر کرد.

این رسانه چینی به نقل از پزشکیان، افزود: ما به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستیم، بلکه تنها به دنبال رفع نیازهای فنی و علمی خود هستیم و ناکامی «سایر کشورها» در اجرای مفاد قرارداد بود که تهران را مجبور کرد از نیات اولیه خود دست بکشد. اگر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قول بدهند به اجرای مفاد این توافق ادامه دهند، ما نیز به آن عمل خواهیم کرد.

شینهوا ادامه داد: ایران هرگز طرف جنگ نبوده و با کشورهای دیگر دشمنی ندارد، اما تهران برای تامین امنیت کشور و مردمش باید توان دفاعی ملی خود را حفظ کند.

نشریه‌های «صبح» چینی سنگاپور، خلق چین، سیچوان، گوانخوا دیلی، شانگگوان و خبرگزاری ارتش چین نیز به نقل از شینهوا به اظهارات دکتر پزشکیان پرداختند.

تاکید دکتر پزشکیان بر توسعه روابط راهبردی ایران با چین

بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهوری ایران در رسانه‌های چین

گروه رسانه‌های سی‌جی‌تی‌ان، تلویزیون و رادیو چین به نقل از لی جیانان (LI JIAN NAN) خبرنگار چینی که در این نشست حضور داشت، نوشت: دکتر پزشکیان بر توسعه روابط راهبردی ایران و با چین تاکید دارند.

وی به نقل از رئیس‌جمهوری ایران افزود: تهران و پکن همواره روابط خوبی داشته‌اند و میانجی‌گری چین برای حل اختلافات بین ایران و عربستان گام بزرگی به سوی هماهنگی منطقه ای است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری ایران همچنین بر «توافقنامه همکاری جامع ایران و چین» اشاره کرد و گفت: ایران شریک راهبردی همه‌جانبه چین است.

وی ضمن ابراز امیدواری بر توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: روابط ایران و چین را گسترش خواهیم داد.

بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهوری ایران در رسانه‌های چین

درهمین پیوند، خبرگزاری شینهوا در گزارش خبری دوم خود به نقل از خبرنگار مستقرش در نشست خبری رئیس‌جمهوری ایران و شبکه تلویزیونی فونیکس چین به نقل از شبکه تلویزیونی چین به موضوع «تاکید رئیس‌جمهوری ایران بر توسعه روابط راهبردی تهران و پکن» پرداختند.

نظر شما