شناسهٔ خبر: 68705707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تبدیل بوئینگ 777 به جاذبه گردشگری در عربستان

صاحب‌خبر -

عربستان سعودی سه فروند هواپیمای بوئینگ777 خود را از طریق زمینی از جده به ریاض منتقل کرد.این هواپیماها بخشی از یک پروژه جدید برای ایجاد جاذبه گردشگری در یک بلوار خواهند بود.

 تبدیل بوئینگ  777 به جاذبه گردشگری در عربستان
تین نیوز |

عربستان سعودی سه فروند هواپیمای بوئینگ777 خود را با میانگین سنی ۲۰ سال که سالهای اخیر بازنشسته شدند را از طریق زمینی از جده به ریاض منتقل کرد.این هواپیماها بخشی از یک پروژه جدید برای ایجاد جاذبه گردشگری در یک بلوار خواهند بود. 

به گزارش تین نیوز، این هواپیماها در یک مرکز توریستی جدید قرار خواهند گرفت که شامل رستوران ها، مغازه ها، سینما و اتاق بازی فرار است.این اقدام بخشی از تلاش های عربستان برای جذب گردشگران و ایجاد مراکز تفریحی مدرن در کشور است.

عربستان سعودی با اجرای چشم انداز 2030 به دنبال کاهش وابستگی به نفت و توسعه بخش های غیرنفتی مانند گردشگری و فناوری است.این کشور همچنین در حال توسعه پروژه های بزرگی مانند شهر نئوم و انرژی های تجدیدپذیر است.از مهمترین برنامه های توسعه غیرنفتی تمرکز برای بخش هوانوردی محور است.

استفاده از هواپیماهای غول پیکری چون بوئینگ ۷۷۷ برای مصارف تفریحی، خریداری صدها فروند هواپیمای جدید و مدرن، توسعه ایرلاین های جدید همچون ریاض ایر برای تبدیل عربستان به یکی از قطب های ترانزیتی بخشی از این برنامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما