شناسهٔ خبر: 68704505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

میزان آلودگی هوای تهران؛ سه‌شنبه ۲۷ شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۸۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در ایستگاه خیابان تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۹، سلامت با شاخص ۱۰۸، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۳۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۱۶، لواسانات با شاخص ۱۱۲ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۹، در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۶۶، اسلام‌شهر با شاخص ۷۸، امام خمینی با شاخص ۶۰، بهارستان با شاخص ۸۷، پارک رازی با شاخص ۶۷، پاسداران با شاخص ۹۸، پاکدشت با شاخص ۸۳، پردیس با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۸، پیشوا با شاخص ۶۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۹۱، چشمه با شاخص ۸۵ و دانشگاه تهران با شاخص ۷۹ در موقعیت سالم (زرد) است.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۲، دماوند با شاخص ۵۸، رباط کریم با شاخص ۸۳، ژئوفیزیک با شاخص ۷۶، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۰، سرخه حصار با شاخص ۷۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شریف منطقه دو با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۵، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۹۳، بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۱، علم و صنعت با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۵، قدس با شاخص ۵۷، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۷۱، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۸۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۶، ورامین با شاخص ۶۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در وضعیت سالم (زرد) است. ایستگاه پونک با شاخص ۴۲، در موقعیت پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

نظر شما