شناسهٔ خبر: 68704404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

چرا باید حسابرسی‌ها را به مؤسساتی بسپاریم که نتوانسته‌اند استانداردهای کیفیت رتبه الف را کسب کنند؟!

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار استفاده از مؤسسات رتبه بالا برای حسابرسی شرکتهای شهرداری تهران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۳ با اشاره به وضعیت حسابرسی شرکت ها و سازمان های شهرداری گفت:  حسابرسی‌ها به منظور بررسی گزارش  عملکرد یک ساله شرکت‌ها و مؤسسات انجام می‌شود و از طریق حسابرسی ها شورای شهر از وضعیت مالی شرکت‌های  وابسته به شهرداری تهران مطلع و نظارت لازم را انجام می‌دهد.

تشکری هاشمی ضمن اشاره به اینکه حسابرسی شرکت‌های  وابسته به شهرداری تهران باید توسط مؤسسات درجه یک انجام شود؛ گفت: جامعه حسابرسان،  مؤسسات حسابرسی را براساس شایستگی‌ها، صلاحیت ها و آمادگی که دارند؛ رتبه‌بندی کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران سالانه بیش از ۵۰ درصد بودجه خود را در شرکت‌ها و مؤسسات وابسته‌اش هزینه می‌کند. بر همین اساس نیاز است که شهرداری تهران حسابرسی‌ها را به مؤسسات درجه یک بسپارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص چرایی عدم واگذاری حسابرسی شرکت‌های وابسته به شهرداری به مؤسسات درجه یک بیان کرد: مؤسسات درجه یک هزینه بیشتری نسبت به سایر مؤسسات دریافت  می‌کنند. اما شورا و شهرداری تهران با ایجاد محدودیت در پرداخت هزینه مؤسسات درجه یک منجر به این شده تا حسابرسی‌ها توسط شرکت‌های درجه پایین‌تر انجام شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، تشکری هاشمی ادامه داد: چه نیازی است حسابرسی شرکت‌های  شهرداری تهران را به مؤسساتی بسپاریم که نتوانسته‌اند استانداردهای کیفیت رتبه الف را کسب کنند؟! تقاضای بنده این است برای صیانت از شهرداری،  حسابرسی‌ها را تنها به مؤسسات درجه ۱ بسپاریم همانگونه که اگر بیماری داشته باشیم به متخصص ترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه می کنیم؛ برای صیانت از دهها هزار میلیارد تومان منابع شهرداری باید حرفه ای ترین مؤسسات حسابرسی را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما