شناسهٔ خبر: 68702812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برکات سفر «مرد فراموش نشدنی آذربایجان» به روستای محروم پشتاب

طاها اعتمادی

۱۰ مردادماه سال ۱۴۰۱ برای اولین بار آیت الله آل‌هاشم، امام جمعه شهید تبریز، برای حل مشکلات و محرومیت زدایی به روستای پشتاب (پشتو) از توابع شهرستان هوراند سفر کرد.

صاحب‌خبر -

در این سفر این شهید بزرگوار با توجه به عدم وجود آب، برق، گاز، راه مواصلاتی و نا ایمن بودن خانه‌ها، دستور مقاوم سازی مساکن، آب رسانی، گازرسانی و برق رسانی فوری به اهالی روستا را به مسئولان ذیربط صادر کرد، دستوراتی که در برخی از عرصه ها مانند گازرسانی، برق رسانی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی طی ۱۸ ماه محقق شد و قدوم پربرکت شهید آل هاشم باعث ساخت و مقاوم‌سازی ۲۳ واحد در روستای پشتاب شد، ولی همچنان اهالی این روستا از نعمت آب سالم، بهداشت و راه ایمن محروم هستند.

روستای پشتاب در ۵ کیلومتری جاده شهرستان هوراند با گذر از جاده خاکی با شیب تند پیچ در پیچ در دل کوه های هوراند، در کنار قلعه تاریخی پشتاب(پشتوو) که به گفته اهالی روستا از زمان اشکانیان در آنجا بنا نهاده شده، واقع شده است.

این روستا ۶۵ خانوار و حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد که اغلب ساکنین آن دامدار هستند و از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند.

وعده حل مشکلات روستای پشتاب توسط شهید آیت الله آل‌هاشم، به مردم این روستا داده شده بود که برخی از این وعده ها عملی شده اما همچنان مشکل آب و راه مواصلاتی باقی مانده است.

برکات سفر «مرد فراموش نشدنی آذربایجان» به روستای محروم پشتاب

اهالی روستای پشتاب چه مرد و چه زن با چهره‌ای بغض‌آلود از زحمات و خدمات شهید آل‌هاشم به نیکی یاد می‌کنند و همگی داغدار شهادت این عالم بزرگوار هستند.

روستاییان از عدم آبرسانی و آسفالت بخشی از مسیر اصلی هوراند به پشتاب گلایه‌مند هستند که برای تامین آب آشامیدنی نه چندان سالم باید در سرما و گرما مسیر سخت و ناهموار ۱۰ دقیقه‌ای را طی کنند.

برکات سفر «مرد فراموش نشدنی آذربایجان» به روستای محروم پشتاب صف اهالی روستا برای آب آشامیدنی 

همچنین به دلیل عدم وجود راه مناسب، ساکنان باید با خودروهای مخصوص، این مسیر را طی کنند که هزینه کرایه این خودرو ها ۳۰۰ هزار تومان است و در فصل زمستان و بارش برف سنگین راه روستایی تا هفته‌ها مسدود می‌شود.

افشین مرادی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان هوراند در گفت‌وگو با خبرنگاران ماجرای سفر شهید آیت الله آل‌هاشم به شهرستان هوراند و روستای پشتاب را تشریح کرد و گفت: حاج آقای آل‌هاشم با حضور خود در این روستای صعب العبور دستوراتی به سازمان‌ها و ارگان های مختلف جهت ساخت، مقاوم‌سازی، گازرسانی، آب و برق کشی به واحد های مسکونی دادند.

برکات سفر «مرد فراموش نشدنی آذربایجان» به روستای محروم پشتاب

وی افزود: قدوم پربرکت شهید آل هاشم باعث ساخت و مقاوم‌سازی ۲۳ واحد در روستای پشتاب شد که ۲۱ واحد خودمالک و دو واحد بنیاد ساخت با زیربنای ۵۰ مترمربعی و با هزینه‌کرد بالغ بر هشت میلیارد تومانی است.

وی ادامه داد: با هم‌افزایی بنیاد علوی و هزینه‌کرد دو میلیارد تومانی درصدد سامان‌دهی، سنگ‌فرش چینی و اجرای دیوار ساحلی ورودی روستای پشتاب تا مسجد هستیم.

برکات سفر «مرد فراموش نشدنی آذربایجان» به روستای محروم پشتاب واحد های مقاوم سازی شده

برکات سفر «مرد فراموش نشدنی آذربایجان» به روستای محروم پشتاب

بر اساس این گزارش، هرچند بخشی از مطالبات شهید آل هاشم از مسئولان در خصوص این روستا محقق شده است، اما روستاییان امیدوارند به برکت سفر آن شهید به روستای پشتاب سایر مشکلات از جمله راه مواصلاتی و آب شرب نیز رفع شود.

انتهای پیام

نظر شما