شناسهٔ خبر: 68702544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

رایگان شدن اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان در هفته دوم مهر نیاز به تائیدیه شورا دارد/ ممنوعیت استفاده از طرح ۲۰ روز بخشودگی آلودگی هوا در مهرماه

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در خصوص تمهیدات کمیته حمل و نقل ترافیک ستاد استقبال از مهر توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

«مهدی گلشنی» مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تصمیمات کمیته حمل و نقل ترافیکی ستاد استقبال از مهر گفت: تصمیمات خوبی از برآیند جلساتی که در قالب کمیته‌های حمل و نقل ترافیکی ستاد استقبال از مهر و ۴ کارگروهی که در ارتباط با این کمیته فعالیت کرده‌اند، گرفته شده و در نهایت به تصویب شورای ترافیک شهر تهران که به ریاست شهردار تهران برگزار می‌شود، رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که در دو هفته اول سال استفاده از سیستم حمل و نقل همگانی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان کنیم. البته در هفته اول استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است اما برای رایگان شدن استفاده از این وسایل در هفته دوم مهرماه باید تاییدیه شورای اسلامی شهر تهران را داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین در شورای ترافیک مصوب شده است که هیچ نمایشگاهی در مهرماه در شهر تهران برگزار نشود تا از ازدیاد جمعیت و افزایش ترافیک به دلیل برگزاری نمایشگاه جلوگیری شود. تمام شبکه‌های ترافیکی ما با برگزاری یک سری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این بر فعالیت ترافیکی در مهرماه مضاعف خواهد شد و از همین رو مقرر شد نمایشگاه برگزار نشود. از سوی دیگر تصمیم گیری شده است که توزیع ناوگان بار و کالا در دو هفته ابتدای مهرماه از ساعت ۱۰ صبح در شهر تهران انجام شود تا با ساعات شروع به کار مدارس تداخل پیدا نکند.

گلشنی با بیان اینکه مبحث تعیین کننده و جدی بحث شناورسازی ساعت کار کارکنان است، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه مصوبه هیات وزیران را در ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم و این مصوبه ابلاغ شده است که واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی باید ساعت ۶ کار خود را شروع کنند و واحدهای صنعتی باید ساعت ۷ صبح آغاز کار داشته باشند. همچنین در ارتباط با شناورسازی بین ساعت ۷ تا ۹ صبح را داریم که براساس این مصوبه مقطع متوسطه در مدارس ساعت ۷ و نیم و مقطع ابتدایی باید ساعت ۸ صبح فعالیت خود را آغاز کنند. بانک‌ها در ساعت ۷ و نیم فعالیت‌شان شروع می‌شود، البته کارمندان بانک باید از ساعت ۷ صبح در بانک حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین شروع ساعت کاری مراکز آموزش عالی ساعت ۸ صبح و اصناف در ساعت ۹ و نیم صبح باید کار خود را آغاز کنند. در سال گذشته که سال اول اجرای این مصوبه بود متاسفانه برخی از دستگاه‌ها کار را انجام ندادند و یا ایراداتی در نحوه اجرای این مصوبه وجود داشت. امسال تلاش کردیم با برگزاری جلساتی با استانداری و فرمانداری تهران این ایرادات را به حداقل برسانیم و تاکید کرده‌ایم که یک نظارت بر اجرای این بخشنامه صورت بگیرد. یک سری پیشنهادات را هم درخصوص جابجایی این ساعت‌ها داشته‌ایم که در حال حاضر چون فقط در حد یک پیشنهاد است و در حال طی مراحل بررسی است آن را بیان نمی‌کنم و درصورتی که به نتیجه رسید و مصوب شد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: همچنین طرح ۲۰ روز بخشودگی آلودگی هوا را در فصول مختلف سال در مهرماه اجرا نمی‌کنیم و این بخشودگی در دو ماه دیگر فصل پاییز اجرایی می‌شود. یک سری تغییرات در ساعت کاری مجموعه شهرداری تهران پیشنهاد داده شده است که البته هنوز درخصوص آن تصمیم‌گیری صورت نگرفته است.

گلشنی خاطرنشان کرد: طی یکسالی که این تغییر ساعات کاری اجرا شد پایش‌هایی صورت گرفت و همچنین براساس خروجی‌هایی که شرکت کنترل ترافیک شهر تهران داشته است به این نتیجه رسیدیم که باید در یک جاهایی تغییراتی داشته باشیم البته این‌ها همه در حد پیشنهاد است و باید مراحل اداری خود را طی کند. یکی از راهکارهای جدی برای حل کاهش ترافیک شهر تهران همین بحث شناورسازی است و باید جدی گرفته شود. ما ناچار هستیم با یک مکانیزیم‌هایی ترافیک را هم از ساعات پیک صبح‌گاهی و هم عصرگاهی خارج کنیم تا بتوانیم ترافیک را بهتر مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه لایحه تغییر ساعت کارکنان شامل دو بخش است، گفت: بخشی از آن شامل کارکنان شهرداری تهران می‌شود که در چارچوب اختیارات شهردار تهران است و دستور بررسی آن را داده‌اند اگر در بررسی‌ها به این نتیجه برسند که می‌شود شهرداری به عنوان یک مجموعه خدمات‌رسان ساعت کاری شناور داشته باشد حتما این کار انجام خواهد شد. شهرداری مشمول بخشنامه دولت نمی‌شود. درخصوص بخشنامه دولت و شناورسازی ساعت کاری کارمندان باید در هیات وزیران بررسی شود و اگر لازم باشد برای کل کشور اجرایی شود و اگر قرار باشد در تهران اجرایی شود در شورای عالی استان بررسی شود ما پیشنهادات‌مان را ارسال کرده‌ایم اگر مورد پذیرش واقع شود اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما