شناسهٔ خبر: 68702436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تذکرات نمایندگان درمورد مشکلات کشاورزان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی خواستار رسیدگی به مشکلات کشاورزان شدند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی خواستار رسیدگی به مشکلات کشاورزان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس با استناد به اصل ۴۳ قانون اساسی در اخطاری خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو گفت: قطعی برق کشاورزان خسارات جبران ناپذیری را به این قشر وارد کرده است؛ بنای دولت بر این بود که وزارت نیرو برق منازل را قطع نکند اما واقعیت این است که کشاورزان سرمایه خود را از دست دادند.

وی با اشاره به خسارات وارده به پسته کاران گفت: در برخی از مناطق محصول پسته از ۴۰ تا ۸۰ درصد پوک بوده است یعنی غیر از سرما زدگی و گرمازدگی سال‌های قبل، قطعی برق سرمایه کشاورزان را نابود کرد و این در نوع خود بی سابقه بود. در زمان اوج نیاز محصولات کشاورزی به ویژه پسته به آب، قطعی برق اعمال می‌شد و همه این اقدامات باعث شده است که کشاورزان به شدت ناراضی باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در حوزه انتخابیه من با بیش از ۷۰۰ نفر کارگر به مدت ۳۲ روز به دلیل قطعی برق تعطیل بوده است؛ چه کسی خسارات وارده را پرداخت می‌کند؟

صباغیان گفت: نمایندگان مطمئن باشیم که تابستان سال آینده در چشم بر هم زدنی فرا می‌رسد؛ ما تا زمانی که تابستان نیاید و برق مردم قطع نشود فکری برای آنها نمی‌کنیم؛ مطمئن باشید اگر قرار باشد که در سال آینده کشاورزان با چنین مشکلاتی مواجه شوند مثل این دوره رفتار نخواهند کرد. در چشم برهم زدن ناترازی برق باعث مواجهه مردم با مشکل خواهد شد.

همچنین علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: از آقای نوری وزیر جهاد کشاورزی و عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی می‌خواهم که زعفران کاران، برنج کاران و سیب زمینی کاران را دریابید. نمی‌شود که این افراد زحمات زیادی بکشند و در انتها متضرر شوند.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات نیز از  مسئولان و مدیران مربوطه خواست تا فکری جدی به حال زعفران کاران، زرشک کاران و برنج کاران داشته باشند و مانع از متضرر شدن آن‌ها شوند.

حمیدرضا حاجی‌پور نماینده آمل  نیز در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: دو ماه از فصل برداشت برنج می‌گذرد و اکنون انبار کشاورزان و شالی‌کوبی‌ها پر از برنج است و کسی نیست که آن را بخرد.

وی ادامه داد: لازم است دولت نسبت به حل مشکل برنج‌کاران اقدام کند.

علی بابایی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در خلأ وجود دولت سیزدهم و اکنون در دولت چهاردهم شاهد مشکلاتی همچون افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و مشکل در خرید و فروش برنج هستیم که انتظار می‌رود دولت اهتمامی برای حل این مشکلات داشته باشد و مجلس شورای اسلامی نیز از بعد نظارتی ورود کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما