شناسهٔ خبر: 68702416 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاطم در اقتصاد آمریکا

درآمد و بازنشستگی چالش امروز آمریکایی‌ها

محبوبه محمدآبادی

سهم بی‌سابقه‌ای از خانوارها در مورد چشم‌انداز اقتصادی ایالات‌متحده نامطمئن هستند و انتظار دارند تورم بخش بزرگی از درآمد آنها را بگیرد و احتمال بازنشستگی راحت در کمترین میزان در یک دهه گذشته قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آخرین داده‌های دانشگاه میشیگان نشان داد که آمریکایی‌ها از نظر مالی به دلیل هزینه‌های زندگی و افزایش هزینه‌های وام‌گیری تحت فشار قرار گرفته‌اند و سال انتخاباتی نامطمئن نیز منجر به عدم اطمینان زیادی شده است.

در حالی که در اوایل سپتامبر در بحبوحه انتظارات کاهش تورم کوتاه‌مدت و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، احساسات مصرف‌کننده به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید، معیار شرایط فعلی هنوز نزدیک به پایین‌ترین حد ثبت شده است.

طیف گسترده‌ای از موضوعات در نظرسنجی دانشگاه نشان می‌دهد که سطح فعلی ناآرامی در میان آمریکایی‌ها در سطوح تاریخی است. محیط فعلی حتی در برخی اقدامات جایگزین سطوح پس از رکود بزرگ یا دوره فوری پس از همه‌گیری می‌شود.

در حالی که سرعت تورم در حال کاهش است، قیمت‌ها بسیار بالاتر از قبل از همه‌گیری باقی می‌مانند. شاخص قیمت مصرف‌کننده ۲۱.۵ درصد نسبت به پایان سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است و این در حالی است که درآمدها نیز افزایش یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان می‌گویند که جلوتر نیستند.

نظرسنجی میشیگان نشان داد که سهم مصرف‌کنندگانی که پس از تورم در پنج سال آینده رشد درآمدی ندارند، اکنون به بالاترین میزان خود رسیده است.

طبق گزارش بلومبرگ، شانس بازنشستگی راحت حتی با نزدیک شدن قیمت سهام به رکورد، در پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۳ است. همه آمریکایی‌ها سرمایه‌گذار نیستند یا حساب‌های بازنشستگی ندارند که از افزایش قیمت سهام از زمان همه‌گیری سود برده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما