شناسهٔ خبر: 68702345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با بهروب «دخل زباله آمد»

طاهره رفعتی

مدیرعامل استارت آپ بهروب، شعار محوری این استارت آپ را «دخل زباله آمد» دانست و عنوان کرد: از شهرداری ها انتظار داریم برای معرفی سکوی بهروب به شهروندان از شعارهای واحد در سطح شهر استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی قمری در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا، با اشاره به استقرار شرکت دانش بنیان بهروب در ایستگاه نوآوری دانشگاه شریف، اظهار کرد: بهروب تنها اپلیکیشن دارای مجوز افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) در حوزه پسماند است.

وی با بیان اینکه سکوی بهروب به غیر از گیلان در ۲۱ شهر و کلانشهر فعالیت می کند، افزود: شهروندان در این اپلیکیشن درخواست می دهند و مکان و زمان مورد نظر جهت تحویل پسماند خشک را به رانندگان ساماندهی شده اعلام می کنند؛ راننده نیز با دریافت درخواست در موعد مقرر اقدام به جمع آوری پسماند کرده و از کیف پول خود، بهای پسماند دریافتی را به حساب شهروند واریز می کند.

بنیانگذار استارت آپ بهروب، به امکانات این سکو اشاره کرد و گفت: شهروندان می توانند از خدمات متنوع اپلیکیشن بهره مند شوند و به جای دریافت پول، پرداخت قبوض و انتقال وجه و خرید کالا از سکوهای موجود و کمک به خیریه ها و... را به صورت خودکار انجام دهند.

قمری، از افزایش خدمات این اپلیکیشن در آینده خبر داد و تصریح کرد: این نرم افزار دو بازیگر مهم دارد که شامل مردم و رانندگان است، یعنی از یک طرف باید فرهنگ تفکیک از مبدا و تحویل زباله خشک در شهروندان وجود داشته باشد و از طرف دیگر، ساماندهی لجستیکی جمع آوری پسماند را از طریق ثبت نام رانندگان انجام دهیم. اگر شهروندان از بهروب استقبال کنند و راننده نباشد و اگر راننده و لجستیک باشد و شهرداری اطلاع رسانی لازم درباره اپلیکیشن بهروب را در سطح شهر انجام ندهد، میزان موفقیت کاهش می یابد.

وی ملاک موفقیت بهروب را تراکنش شهروند و راننده دانست و تاکید کرد: متاسفانه شاهد اطلاع رسانی ضعیف درباره سکوی بهروب در برخی از شهرها هستیم.

مدیرعامل سکوی بهروب، شعار محوری این استارت آپ را «دخل زباله آمد» دانست و عنوان کرد: از شهرداری ها انتظار داریم برای معرفی سکوی بهروب به شهروندان از شعارهای واحد در سطح شهر استفاده کنند؛ اپلیکیشن بهروب توسط یک تیم دانشگاهی و دانش بنیان طراحی شده که به صورت  رایگان در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد و لذا وظیفه اطلاع رسانی بر عهده خود شهرداری است.

وی آگاهی از برند، نصب و وفاداری را سه حلقه زنجیره کاربری بهروب در مدیریت پسماند دانست و اضافه کرد: موج خبری بهروب از طریق صدا و سیما و خبرگزاری ها و صفحه‌های فعال مجازی ایجاد و کاربری آن معرفی شود.

قمری با اشاره به جمع آوری زباله خشک توسط رانندگان سکوی بهروب، عنوان کرد: این نرم افزار امکان جانمایی کاربری های بیشتر از جمله زباله تر و پسماند عفونی را دارد؛ البته امروز زباله خشک دغدغه شهرداری هاست و برای جمع آوری پسماندهای عفونی نیز نیازمند قرارداد مطب ها و درمانگاه ها با شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه پیمانکاران زباله تر و نخاله و... نیز می توانند در سکوی بهروب فعال شوند و به درخواست ها پاسخ دهند، تاکید کرد: همه چیز به صورت هوشمند و ساختارمند در سکوی بهروب انجام می شود لذا دستورالعمل تبلیغات این اپلیکیشن را تدوین کردیم که در گام نخست از شهرداری ها و سازمان های تابعه آن آغاز می شود و سپس با همکاری فرمانداران، در ادارات به اجرا در می آید.

مدیرعامل استارت آپ بهروب، اخذ گواهی سبز شهرداری توسط ادارات را منوط به انجام تفکیک زباله از مبدا و ثبت در سامانه بهروب دانست و گفت: اصناف نیز با ثبت در سامانه بهروب می توانند از خدمات شهرداری همچون تخفیف عوارض بهره مند شوند. مدارس در مرحله بعد قرار دارند و دانش آموزان می توانند با نصب بهروب از طریق تفکیک زباله درآمد ایجاد کنند، زیرا بخشی از بهای پسماند جمع آوری شده به حساب مدرسه واریز می شود.

وی انزلی را نخستین شهر گیلان دانست که به اپلیکیشن بهروب پیوسته و متذکر شد: لنگرود و سیاهکل نیز جزو شهرهای پیگیر این سکوی پسماندی هستند و شهروندان از شهرداری مطالبه گری می کنند.

قمری چشم انداز پنج ساله بهروب را در شهرهای کل کشور دانست و بیان کرد: این نرم افزار کاملا رایگان بوده و به شهرداری ها در ارائه خدمات شهری کمک می کند.

انتهای پیام

نظر شما