شناسهٔ خبر: 68702016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران در سبزوار ضروری است

سبزوار- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران در سبزوار برای شتاب‌بخشی به روند توسعه و آبادانی این شهرستان یک امر ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدامین بابایی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از تعاونی های شهرستان سبزوار، افزود: تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران در سبزوار می‌تواند بر اساس شرایط قانونی تعریف شده و با عضویت نیم درصد جمعیت شهرستان به روند توسعه و آبادانی منطقه شتاب ببخشد.

وی با اشاره به فعالیت کنونی ۷۹۴ شرکت تعاونی در سبزوار، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان غربی خراسان رضوی، این آمار می‌تواند بیشتر از این باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به تاکید استاندار، امسال اولویت کاری این اداره را بر حمایت از تعاونی‌های تولیدی قرار دادیم که با بیش از ۱۰۰ نفر عضو، اصلاعات خود را در سامانه جامع تعاون، شفاف ثبت کرده باشند.

بابایی افزود: یکی از چالش های مهم بخش تعاون در این استان، پدیده خودسانسوری و نبود شفافیت است که سد راه برنامه ریزی و تدوین مشوق‌های حمایتی می‌شود.

وی اظهار کرد: مبنای ارائه خدمت به تعاونی و اتحادیه ها در استان، ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه جامع تعاون است و باید همه ظرفیت فعال بخش تعاون خراسان رضوی از طریق سامانه قابل رؤیت و استناد باشد.

بابایی افزود: شفاف بودن عملکرد تعاونی‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا حمایت واقعی از این بخش شکل گرفته و نقش آفرینی آن در توسعه اقتصادی کشور پررنگ‌تر شود.

شهرستان سبزوار با حدود ۸۰۰ شرکت تعاونی فعال در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی، برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این شهرستان بیش از ۱۰ درصد تعاونی های خراسان رضوی را در خود دارد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما