شناسهٔ خبر: 68701936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

از تجربیات دانشگاه‌های برتر کشور در خصوص جوانی جمعیت استفاده شود

رضا پاکزاد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: باید از تجربیات دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده شود.

صاحب‌خبر -

دکتر هدایت حیدری‌زاده در بیست و سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایلام  اظهار کرد: با توجه به جذب روانشناسان و به‌کارگیری آنان در مراکز بهداشتی، انتظار می‌رود در پیشبرد اهداف سلامت و مشاوره به زوجین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از تجربیات دانشگاه‌های برتر در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده شود و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید در این راستا گام بردارند.

این مسئول با اشاره به اهمیت پیشگیری از سقط جنین تصریح کرد: سقط عمدی جنین بر سلامت بانوان و بقای خانواده اثرات منفی دارد و می‌تواند سبب به خطر افتادن جان مادر، ناباروری دائم، ایجاد عوارض جسمی و روانی ماندگار و به خطر افتادن کیان خانواده و آسیب‌های اجتماعی شود و باید همه دست به دست هم دهیم و به زوجین آموزش‌های لازم داده شود که آمار سقط کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این نشست، گفت: الگوی فرزندآوری در استان ایلام در مقایسه سه ماهه اول ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای فرزند اول، دوم و سوم به نسبت کشور بهبود یافته است اما برای فرزند چهارم و بیشتر متأسفانه کاهش یافته است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر علی نیکونهاد افزود: بیشترین افزایش تولد فرزند اول در بین شهرستان‌های استان، در ملکشاهی و بدره ثبت شده و همچنین برای فرزند دوم، شهرستان چوار دارای بیشترین آمار در مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام

نظر شما