شناسهٔ خبر: 68699715 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آبروریزی بین المللی دامن تنیس را هم گرفت

فیوچرز در تاریکی!

روزنامه جوان

تنیسور‌های ایتالیا و روسیه مشغول بازی بودند و مسابقه در ست سوم پیگیری می‌شد که پایین بودن نور زمین اعتراض تنیسور روس را به همراه داشت

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کمبود امکانات استاندارد ورزشی این‌بار دامن تنیس را گرفت. فینال هفته اول مسابقات فیوچرز تهران در زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی انقلاب در حال برگزاری بود که پس از تاریکی هوا، کمبود نور کافی مسابقه را نیمه‌کاره گذاشت. 
تنیسور‌های ایتالیا و روسیه مشغول بازی بودند و مسابقه در ست سوم پیگیری می‌شد که پایین بودن نور زمین اعتراض تنیسور روس را به همراه داشت. این مسئله باعث شد بازی متوقف و ادامه آن به امروز موکول شود. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولیت نگهداری از مجموعه انقلاب بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است و به نظر می‌رسد این شرکت همانند آزادی، به انقلاب هم رسیدگی کافی نمی‌کند. 
پس از این آبروریزی بین‌المللی شاهرخ کشاورز، دبیر فدراسیون تنیس توضیحاتی در این خصوص داد: «این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و بازیکنان همکاری کردند و وارد زمین دیگری که نور کافی داشت، شدیم. این‌بار، اما بازیکنان راضی نشدند این کار را انجام دهند، البته حق‌شان است، چون باید دید کافی داشته باشند. فکر نکنید پیش‌بینی این مسئله را نداشتیم و از دو ماه گذشته با شرکت توسعه تجهیز، مجموعه ورزشی انقلاب و پیمانکاری که این زمین‌های تنیس در اختیارش است، صحبت کردیم. همکاری‌های خوبی داشتند، اما در مورد موضوع نور به توافق نرسیدند. پیمانکار عنوان می‌کرد عملیات عمرانی نمی‌توانند در این زمین‌ها انجام دهند و تخریب محسوب می‌شود، در حالی که چنین چیزی نبود و ساخت‌وساز بود. تنها باید پایه‌های پروژکتور نصب می‌شد. خیلی تلاش کردیم این اتفاق رخ دهد، اما نشد. به عنوان فدراسیون تنیس تمام تلاش‌مان را کردیم. برای اینکه زمین‌های تنیس را هم در اختیار بگیریم مذاکرات خیلی زیادی را انجام دادیم. سال گذشته ایران بین ۴۲ کشور که تور جهانی برگزار کردند جزو بهترین‌ها بود و واقعاً حیف است میزبانی را از دست بدهیم.»
داود عزیزی، رئیس فدراسیون نیز از عدم‌همکاری شرکت توسعه و تجهیز انتقاد‌های زیادی دارد: «علت پایین‌آمدن کیفیت زمین‌های تنیس را باید از شرکت توسعه و تجهیز بپرسید. این زمین‌ها سرمایه ملی در مجموعه انقلاب هستند، اما هیچ کجای دنیا این سرمایه را در اختیار بخش خصوصی نمی‌گذارند که فقط از آن پول دربیاورند. وزارت ورزش و جوانان باید ورود کند و شش زمین تنیس VAP باید در اختیار فدراسیون باشد. در این چند روز که مسابقه برگزار می‌شود، این زمین‌ها زنده شده‌اند، چون در اختیار فدراسیون قرار گرفته‌اند. از وزیر ورزش درخواست دارم این زمین‌ها را در اختیار فدراسیون قرار دهد. مکرراً به وزارت ورزش درخواست دادیم. شرکت توسعه و تجهیز مجبور است آن‌ها را به بخش خصوصی اجاره دهد تا بتواند هزینه‌های پرسنلش را پوشش دهد. تجهیز این زمین‌ها از سوی فدراسیون و شهرداری انجام شد و اگر ما این کار را انجام نمی‌دادیم، آبروی ایران می‌رفت.»

نظر شما