شناسهٔ خبر: 68695027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش:

توسعه عدالت و کیفیت آموزشی اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش/ ویژگی‌های کلیدی در تربیت حوصله و انگیزه معلمان است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار داشت: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به ‌موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در حوزه تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را باحوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان داشت: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.
 
 امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند. 
 
انتهای پیام/