شناسهٔ خبر: 68693608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد؛

تامین بسته تحصیلی بیش از ۸هزار دانش‌آموز در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در جشن عاطفه های امسال با شعار "مشق همدلی" لوازم التحریر ۸هزار و ۶۸۴دانش آموز مددجوی قزوین نیازمند تامین می گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «ناصر ظاهری» مدیرکل کمیته امداد استان قزوین روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت ایام بازگشایی مدارس و «رویدادملی جشن عاطفه ها» در سالن جلسان این اداره کل برگزار شد، از اجرای  جشن عاطفه های امسال با شعار "مشق همدلی" به منظور تامین لوازم التحریر ۸ هزار و ۶۸۴دانش آموز نیازمند تحت پوشش با کمک خیرین خبرداد.

وی عنوان کرد: امسال ۲هزار و ۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین در جشن عاطفه ها پیش بینی شده است و خیرین  تا پایان مهرماه فرصت دارند تا هدایای خود را تحویل نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: جشن عاطفه ها روز ۲۹شهریورماه برگزار می شود و زنگ مهربانی نیز با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در روز ۱۰مهرماه و طی هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش قزوین و مدارس نواخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۲درصد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان در روستاها و مناطق محروم تحصیل می کنند افزود: امسال توسط بنیاد علوی۴۰۰بسته تحصیلی به ارزش هر بسته یک میلیون تومان میان دانش آموزان توزیع می شود.

ظاهری ادامه داد: ۴هزار بسته تحصیلی شامل کیف و لوازم تحریر میان دانش آموزان نیازمند از طرف بسیج دانش آموزی  توزیع می شود و تلاش کردیم عدالت توزیع برای همه مددجویان رعایت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته برای تامین مایحتاج تحصیلی ۸هزار و ۲۳۰دانش آموز تحت پوشش حدود ۱۲ میلیارد تومان ‌کمک های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد و براساس پیش بینی صورت گرفته در سال جاری این کمک ها به ۱۳میلیارد تومان خواهد بود.

ظاهری با اشاره به اینکه در استان قزوین ۳۲ هزار و ۱۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اقلام دانش آموزی امسال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پایگاه‌های فضای مجازی، خیرین می توانند از طریق سامانه ww.emdad۳۳۸۰۸.ir و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ و پویش #۱*۰۲۸#۸۸۷۷* جهت کمک و مشارکت در این پویش اقدام نمایند. 

46

نظر شما