شناسهٔ خبر: 68689922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاستیلو سرمربی تیم ملی هندبال ایران شد

تهران- ایرنا- «رافائل گویجوسا کاستیلو» به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی هندبال مردان ایران انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری امروز دوشنبه خود اعلام کرد: رافائل گویجوسا سرمربی اسپانیایی به مدت دو سال با فدراسیون هندبال ایران قرارداد بست. او از اکنون سرمربی تیم ایران است.

وی افزود: این سرمربی اسپانیایی، مدرس رسمی فدراسیون جهانی هندبال است که در سال ۲۰۱۲ نیز هدایت تیم ایران را برعهده داشت اما قرارداد رسمی با وی امضا نشده بود.

پاکدل ادامه داد: رافائل در آن زمان توانست با تیم ملی هندبال ایران سهمیه جهانی کسب کند، اما هندبالیست‌ها به مسابقات جهانی اعزام نشدند! وی نهم مهر به ایران خواهد آمد و سه هفته اول لیگ برتر را رصد خواهد کرد.

کاستیلو سرمربی تیم ملی هندبال ایران شد

پس از عدم نتیجه‌گیری تیم ملی هندبال مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، در نهایت مذاکرات با «رافائل گویجوسا کاستیلو» اسپانیایی به نتیجه رسید و این مربی مطرح هندبال دنیا هدایت تیم ملی هندبال ایران را بر عهده گرفت.

وی سابقه بازی در تیم‌های هندبال بارسلونا و جونتو الکالا را دارد. در کارنامه او، مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، مدال نقره قهرمانی هندبال اروپا ۱۹۹۶ سویل، ۱۹۹۸ ایتالیا و مدال برنز مسابقات قهرمانی هندبال اروپا ۲۰۰۰ کرواسی به همراه تیم ملی اسپانیا دیده می‌شود.

کاستیلو به عنوان مربی کارنامه درخشانی دارد. وی که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سرمربیگری تیم ملی هندبال ایران را برعهده داشت، موفق شد مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می‌شد را کسب کند.

نظر شما