شناسهٔ خبر: 68688545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پرواز هواپیماهای نظامی روس نزدیک آلاسکا برای چهارمین بار از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱

علی مدنی

نهاد نظامی مشترک میان آمریکا و کانادا اعلام کرد روز یکشنبه هواپیماهای نظامی روس را در نزدیکی سواحل منطقه آلاسکا شناسایی کرده و این چهارمین بار از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است که یک چنین رویدادی اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرماندهی دفاع هوا-فضای آمریکای شمالی موسوم به «نوراد» که یک نهاد نظامی مشترک بین ایالات متحده و کانادا است اعلام کرد روز یکشنبه ۲ فروند هواپیمای نظامی روسیه‌ای از مدل ایلوشین IL-۳۸ حین انجام عملیات در منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا مورد شناسایی و رهگیری قرار گرفتند.

طبق بیانیه این نهاد نظامی، این هواپیما در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماند و به حریم هوایی آمریکا یا کانادا وارد نشد و اینکه این فعالیت هواپیماهای روس در منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا به صورت معمول رخ داده و گمان برده نمی‌شود تهدیدآمیز باشند.

به نوشته «فاکس نیوز» نوراد تصریح کرد هواپیماهای نظامی روسیه در هفت روز گذشته سه مرتبه دیگر در روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه چنین مانورهایی را در این حوزه داشتند اما همچنان در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماندند و به عنوان یک تهدید در نظر گرفته نشدند.

نوراد روز چهارشنبه گذشته بود که نخستین بار اعلام کرد ۲ هواپیمای نظامی روسیه را در این منطقه شناسایی کرده است.

طبق اعلام این فرماندهی نظامی مشترک واشنگتن و اتاوا، روز جمعه ۲ فروند هواپیمای روسیه‌ای توپولف TU-۱۴۲ در این منطقه نزدیک به آلاسکا شناسایی شدند. روز شنبه نیز ۲ فروند هواپیمایی ایلوشین IL-۳۸ روسیه در این حوزه مورد رهگیری قرار گرفتند.

فرماندهی نوراد می‌گوید برای شناسایی و رهگیری پرنده‌های نزدیک شونده به حریم آلاسکا از یک شبکه چند لایه پدافندی به همراه ماهواره‌ها، رادارهای مستقر بر زمین و هوابرد و جنگنده‌ها استفاده می‌کند.

نوراد اوایل تابستان امسال اعلام کرد برای نخستین بار ۲ فروند هواپیمای نظامی روسیه‌ای و ۲ بمب‌افکن چینی را حین پرواز در نزدیکی آلاسکا رهگیری کرده است.

انتهای پیام

نظر شما