شناسهٔ خبر: 68686872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی حدود ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و شناورسازی ساعات کاری به بهبود جریان ترافیک صبحگاهی کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا  روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان توصیه‌های ایمنی برای آغاز فصل تحصیلی جدید، اظهار داشت: با توجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیش‌بینی می‌شود سفر‌های شهری با افزایش قابل توجهی مواجه شده و حجم ترافیک در شهر‌ها افزایش یابد، این افزایش میزان ترافیک در معابر شهری بر ساعات سفر‌های درون شهری تأثیر گذاشته و باعث کندی حرکت و طولانی شدن زمان سفر‌ها می‌شود.

 

به گفته او، افزایش استفاده از خودرو‌های شخصی در روند معمول ترافیک تغییر ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلانشهر‌ها افزایش یابد و شناورسازی ساعات کاری می‌تواند کمک موثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی خواهد داشت.

 

رئیس پلیس راهور فراجا بهترین راهکار برای رسیدن سریع‌تر به مقصد و کاهش ترافیک در این ایام را استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و افزود: پلیس راهور به منظور تامین نظم و ایمنی تردد و روانسازی ترافیک برای ارتقا ایمتی و سهولت تردد دانش اموزان طرح ویژه ترافیکی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

 

سردار حسینی تاکید کرد: رفع نواقص تابلو و خط کشی‌های اطراف مدارس و ایمن سازی معابر اطراف مدارس و بخصوص در حاشیه راه‌ها و تشدید تظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس از نظر داشتن مجوز، رعایت ظرفیت و مقررات رانندگی از جمله این اقدامات است.

 

این مقام ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: لازم است قبل از شروع سال تحصیلی توصیه‌های مهم پلیس راهور مدنظر والدین قرار گیرد تا بدون کوچک‌ترین نگرانی و حادثه سپری شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از والدین دانش آموزان برای رساندن فرزندانشان از خودرو‌های خود استفاده می‌کنند، گفت: تجمع این خودرو‌ها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد می‌کند و ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس باعث اضطراب خود دانش آموزان نیز می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور به رانندگان توصیه کرد که خودرو خود را در محل‌های مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف ساخته و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.

 

لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علائم راهور

سردار حسینی همچنین بر آشنایی دانش آموزان با علائم راهور تاکید کرد و گفت: لازم است والدین، فرزندان خود را با تابلو‌های راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را آموزش و به صورت عملی هم با آنان تمرین کنید.

 

وی با بیان اینکه حتماً دانش آموزان در مسیر رفت و برگشت به مدرسه از پیاده رو استفاده کنند و از تردد در خیابان پرهیز کنند، گفت: در صورتی که فرزند شما می‌تواند خودش به تنهایی از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه برگردد، حتماً آموزش داده شود که فقط از گذرگاه‌های عابر پیاده و پل‌های عابر برای عبور از عرض خیابان استفاده کند.

 

او در ادامه اضافه کرد: در صورت استفاده فرزندتان از سرویس مدارس، مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفاً از درب سمت پیاده رو، بیرون نبردن سر و دست از پنجره، عدم عبور از سمت جلوی سرویس مدارس برای گذر از عرض خیابان و سایر خودرو‌های بزرگ به علت نداشتن میدان دید کافی رانندگان عبوری را در چند نوبت به کودکان آموزش دهید.

 

هشدار به سرویس‌های مدارس خاطی

رئیس پلیس راهور به رانندگان خاطی نیز هشدار داد و گفت: ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است و جابجایی دانش آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو و بصورت ایستادن در سرویس مدرسه ممنوع و خطرناک است.

 

سردار حسینی تاکید کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس مسئولیت خطیری برای جابجایی ایمن دانش آموزان داشته و این دسته از رانندگان الگویی برای دانش‌آموزان هستند لذا باید حتما ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی از سوار کردن بیش از ظرفیت خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم در ایام بازگشایی مدارس رعایت حقوق عابرین پیاده و علی الخصوص دانش آموزان را بیشتر رعایت نمایند. از دانش آموزان نمی‌توان انتظار داشت که همه توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند؛ وظیفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما