شناسهٔ خبر: 68679230 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هفته اول مهر ماه خدمات ناوگان اتوبوسرانی قم به دانش‌آموزان رایگان است

با صدور دستور شهردار قم، استفاده از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم برای تمامی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در هفته نخست مهر ماه رایگان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سید مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به اقدامات مختلف شهرداری قم برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: شهرداری قم در راستای وظایف اجتماعی خود تلاش خواهد کرد تا زمینه‌ی مناسب و محیط شادابی را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد نماید.

وی تمهیدات در نظر گرفته شده به‌منظور کاهش بار ترافیکی مناطق مختلف شهر در روز‌های آغازین بازگشایی مدارس را از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده دانست و تصریح کرد: استفاده رایگان تمامی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم در هفته نخست مهر ماه از اقدامات شاخص در حوزه ترافیک و ساماندهی تردد و آسیاب و ذهاب دانش‌آموزان است.

شهردار قم توسعه فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی را از دیگر اهداف این طرح دانست و ادامه داد: در تمامی مسیر‌ها و خطوط اتوبوسرانی، سفر دانش‌آموزان رایگان خواهد بود و امیدواریم که این امر موجب اقبال و استقبال بیشتر دانش‌آموزان و اولیا برای حضور در مدارس باشد.

سقاییان‌نژاد با ابراز خرسندی از تلاش بخش‌های مختلف شهرداری قم در انجام اقدامات ویژه بازگشایی مدارس، اذعان داشت در حوزه‌های مختلف خدماتی، فرهنگی، تبلیغاتی، نظافت شهری، سرویس، آماده‌سازی و فضاسازی مدارس، ایمنی، ترافیک، آموزش فرهنگ شهروندی و ... در مجموعه ستاد، معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه و مناطق هشتگانه به انجام رسیده تا دانش‌آموزان و اولیا با خیالی آسوده دوره جدید تعلیم و تربیت را آغاز نمایند.

شهردار قم تکریم دانش‌آموزان در آستانه فرارسیدن سال جدید تحصیلی را از رویکرد‌های ترویجی و فرهنگی شهرداری قم عنوان کرد و افزود: پیشرفت شهر و کشور در آینده توسط این دانش‌آموزان رقم خواهد خورد و لازم است از هم‌اکنون تکریم و احترام این آینده‌سازان در دستور کار متولیان امر قرار داشته باشد و شهرداری قم می‌کوشد تا سهم خود را در تحقق این مهم دنبال نماید.

نظر شما