شناسهٔ خبر: 68677351 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ادعای فرمانده اسرائیلی: ساکنان جنوب لبنان، این منطقه را تخلیه کنند

فرمانده تیپ ۶۷۹ ارتش اسرائیل با انتشار اعلامیه‌هایی در منطقه جنوب لبنان، مدعی شد که ساکنان این منطقه باید منازل خود را تا «پایان جنگ» ترک کنند. ارتش اسرائیل، اما مدعی شد که پخش این اعلامیه‌ها، یک اقدام «خودسرانه» بوده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: یکی از تیپ‌های ارتش صهیونیستی امروز یکشنبه با انتشار اعلامیه‌هایی در منطقه جنوب لبنان، از ساکنان منطقه «الوزانی» خواست که فوراً این منطقه را تخلیه کنند.

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که ساکنان این منطقه پس از تخلیه باید به منطقه «الخیام» منتقل شوند و این کار را تا ساعت ۴ بعدازظهر به‌وقت محلی انجام دهند.

این تیپ ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ساکنان این منطقه «تا زمان پایان جنگ» نباید به این منطقه بازگردند.

رادیو ارتش اسرائیل، اما خبر داد که از زمان صدور این گزارش در لبنان، هیچ یک از مسئولان ارتش اسرائیل اطلاعی درباره این اعلامیه‌ها نداشته‌اند.

به گفته این رسانه صهیونیستی، دستورالعمل جدیدی از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل به زبان عربی صادر نشده است؛ همان گونه که شاهد مشابه این این مسئله در نوار غزه هستیم.

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که فرمانده یکی از لشکر‌های این ارتش، «به‌صورت خودسرانه» این اعلامیه‌ها را پخش کرده و از ساکنان روستا‌های جنوب لبنان خواسته است که این منطقه را ترک کنند.

شبکه کان اسرائیل، اما گفت که مسئولان سیاسی و نظامی اطلاعی از این اعلامیه‌ها ندارند و در حال حاضر مشخص شده که این یک اقدام خودسرانه از سوی تیپ ۶۷۹ ارتش اسرائیل بوده است.

بنابر گزارش این شبکه صهیونیستی، ارتش اسرائیل درباره این حادثه که آن را غیرعادی توصیف کرده، تحقیق می‌کند.

دستور نتانیاهو برای گسترش دامنه جنگ

بر خلاف ادعای این منابع اسرائیلی، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی شب گذشته به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اظهار داشت: «ما هنوز زمان نهایی برای تشدید نبرد‌ها در جبهه شمالی مشخص نکرده‌ایم، اما این امر می‌تواند طی هفته‌ها و ماه‌های آتی روی دهد.»

شبکه ۱۳ افزود: مسئولان امنیتی در یک نشستی تمایل و خواسته خود را نسبت به آغاز تشدید نبرد‌ها در جبهه شمالی در سریع‌ترین زمان ممکن ابراز کردند.

این شبکه تصریح کرد: فرماندهان امنیتی برآورد می‌کنند تشدید نبرد در شمال [فلسطین اشغالی]مستلزم کاهش نیرو‌ها در غزه است.

شبکه ۱۳ همچنین به نقل از نتانیاهو اظهار داشت: ما درصدد تشدید گسترده‌تر نبرد‌ها در جبهه شمال هستیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع آگاه اظهار داشت: آمریکا در تلاش است تا تشدید نبرد‌ها در جبهه شمالی را تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به تعویق اندازد.

این اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در حالی است که طی چندین ماه گذشته این رژیم نتوانسته به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی خود در نوار غزه دست یابد.
حزب الله: آماده مقابله با اسرائیل هستیم

در واکنش به تهدید‌های مسئولان صهیونیست، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه جبهه حمایت از غزه همچنان ادامه خواهد داشت و روند پشتیبانی نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: بازگشت شهرک‌نشینان اسرائیلی، زمانی میسر خواهد بود که جنگ علیه غزه متوقف شود، اما اینکه ما را تهدید به جنگ می‌کنند، باعث وحشت ما نخواهد شد.

نعیم قاسم ادامه داد: این تهدید باعث نخواهد شد ما در مواضع خود بازنگری کنیم. ما هیچ برنامه‌ای برای آغاز جنگ نداریم، ولی اگر اسرائیل جنگ را آغاز کند، با آن مقابله خواهیم کرد. این جنگ قطعاً تلفات سنگینی برای دو طرف به همراه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آنان فکر می‌کنند که جنگ علیه شمال، صدهزار آواره صهیونیست را باز خواهد گرداند، از همین‌الان به شما می‌گویم که برای صد‌ها هزار آواره دیگر خود را آماده کنید. این جنگ باعث افزایش آوارگان صهیونیست خواهد شد و کاری خواهد کرد که شهرک‌های اسرائیلی خالی از سکنه شوند.

نظر شما