شناسهٔ خبر: 68676447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار محمدشهر: نبود مدیریت واحد شهری خسارت بار است

کرج - ایرنا- شهردار محمدشهر کرج با اشاره به موازی کاری و دوباره کاری دستگاههای اجرایی در سطح شهرها از جمله محمدشهر گفت : این روند سبب هدررفت سرمایه شده و خسارت بار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "مهرداد حسن زاده " روز یکشنبه درآیین رونماییاز پوستر جشنواره فرهنگی "محمدشهر ، شهرمهربانی " افزود: از آنجا که اعتبارات دستگاههای اجرایی به موقع و درزمان مشخص پرداخت نمی شود این امر سبب می شود تا آسیب جدی به سرمایه های عمومی وارد شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد با اینکه در خصوص زمان اجرای پروژه های عمرانی از دستگاههای اجرای استعلام می شود اما به محض آسفالت یک خیابان یا یک معبر شاهد حفاری دوباره و خرابی آسفالت توسط این دستگاهها هستیم که از پیامدهای نبود مدیریت واحد شهری است.

حسن زاده گفت : اگر مدیریت واحد شهری پیاده سازی شود به طور قطع از موازی کاری ها و دوباره کاری ها جلوگیری شده ضمن آنکه با اجرای پروژه ها در قالب زنجیره عمرانی از هدر رفت سرمایه هاپیشگیری خواهد شد که رضایتمندی شهروندان را نیز در پی دارد.

شهردار محمدشهر بیان کرد: اکنون بخشی از وظایف دستگاههای اجرایی بر دوش مدیریت شهری قرار گرفته که باید تمام دستگاهها درخدمات رسانی به مردم به وظایف خود عمل کنند.

کمک به آماده سازی مدارس

شهردار محمدشهر با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید بیان کرد: مدیریت شهری به نوبه خود بخشی از طرح زیبا سازی و آماده سازی مدارس این شهر را برعهده گرفته است.

وی یادآور شد: سال تحصیلی گذشته ۳۰ میلیاردریال صرف زیبا سازی و آماده سازی مدارس محمد شهرکردیم و امسال نیز به همین میزان اعتبار اختصاص یافته است.

ساخت ۲۵ هزار متر مربع فضای تجاری برای درآمد پایدار شهری

حسن زاده با اشاره به اهمیت درآمد زایی شهرداری ها برای اجرای پروژه های عمومی و خدمات رسانی بهتر به مردم گفت : اکنون ۲۵ هزار متر مربع فضای تجاری در قالب بازارچه و پارکینگ طبقاتی توسط مدیریت شهری با هدف اشتغالزایی و درآمد پایدار در دست ساخت داریم که ۲ طرح آنها تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: راه اندازی بازارچه غذا با هدف اشتغالزایی، توسعه گردشگری ، رفاه و نشاط عمومی یکی از طرح های تجاری محمد شهر است که با ۱۶ غرفه در دست اقدام قرار گرفته است.

حسن زاده اظهار کرد: امسال حدود سه هزارو۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی برای راه اندازی فضاهای تجاری محمد شهر اختصاص یافته است.

شهردار محمد شهر گفت : ۱۰ هزارو۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال جاری مدیریت شهری محمدشهر پیش بینی شده که حدود ۶ هزارو۵۰۰ میلیارد ریال آن صرف پروژه های عمرانی و تجاری می شود.

۱۵ متر مربع سرانه فضای سبز محمد شهر

شهردار محمد شهر با بیان اینکه اکنون سرانه فضای سبز این شهر ۱۵ متر مربع است ، گفت : پیش بینی می شود با ساخت وتکمیل چهار بوستان فرهنگی ، تفریحی و ورزشی تا سال آینده ۲۵ هزار متر مربع به فضای سبز این شهر افزوده شود.

وی بیان کرد: افزایش مهاجرت ها وتوسعه شهری تهدید جدی برای فضاهای سبز منطقه است که جای نگرانی دارد.

در این آیین از پوستر جشنواره "محمدشهر ، شهر مهربانی " رونمایی شد. این جشنواره فرهنگی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس از ۲۵ شهریورماه تا پنجم مهرماه سال جاری ادامه دارد.

محمدشهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد.

نظر شما