شناسهٔ خبر: 68675841 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

فضانوردان «پولاریس داون» به زمین بازگشتند

صاحب‌خبر -
گروه علمی: کپسول «دراگون» حامل فضانوردان ماموریت «پولاریس داون» پس از بازگشت به زمین، در خلیج مکزیک فرود آمد.به گزارش ایسنا، ماموریت تاریخ‌ساز شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) به پایان رسید.

 ماموریت «پولاریس داون»(Polaris Dawn) امروز ۱۵ سپتامبر به زمین بازگشت و در ساعت ۳:۳۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی در خلیج مکزیک واقع در نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمد.
«جرد آیزاکمن»(Jared Isaacman) فرمانده ماموریت پس از فرود آمدن خدمه در اقیانوس گفت: پولاریس داون، ماموریت ما کامل شد. از همه کمک‌های بزرگی که برای این ماموریت انجام دادید، سپاسگزاریم.ماموریت پولاریس داون روز ۱۰ سپتامبر با هدف تاریخ‌سازی در زمینه پروازهای فضایی پرتاب شد.

فضانوردان این ماموریت شامل آیزاکمن، «اسکات پوتیت»(Scott Poteet) سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و خلبان ماموریت، «سارا گیلیس»(Sarah Gillis) و «آنا منون»(Anna Menon) مهندسان ارشد عملیات فضایی در اسپیس‌ایکس و متخصصان ماموریت، اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی را در کنار دستاوردهای دیگر انجام دادند.

فضانوردان حاضر در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» نیز ورود مجدد پولاریس داون به زمین را مشاهده کردند. «مایک بارات»(Mike Barratt) فضانورد ناسا گفت: ما یک منظره زیبا را از ورود مجدد پولاریس داون داشتیم. همه ما مقابل سقف گنبدی ایستگاه بودیم و آن را تماشا می‌کردیم. این منظره برای ما بسیار دیدنی بود.

نظر شما