شناسهٔ خبر: 68675092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

در نشست معاونان اول سه قوه چه گذشت؟

خبرگزاری ایرنا

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رشد ۸ درصدی و هموار کردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه یقینا نیاز به همفکری سه قوه و همه دستگاه‌ها دارد که دراین مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نخستین نشست مشورتی معاونان اول قوای سه گانه شامگاه شنبه به میزبانی «محمدرضا عارف» برگزار شد.

در این نشست، محمد رضا عارف با اشاره به تجربیات گذشته درباره تعامل بین قوا و نتیجه این همفکری‌ها در حل مسایل کلان کشور و دستاورد‌های آن، بر برگزاری این جلسات همفکری و بهره گیری از تجربیات گذشته در جهت استمرارو توسعه هماهنگی‌ها و تعاملات پیوسته بین قوای سه گانه تاکیدکرد.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل مثبت میان معاونان اول قوا می‌توان بسیاری از مسیر‌های طولانی انجام کار را کوتاه‌تر و تشریفات زائد و هزینه بر را از میان برداشت که این امر در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها امری حیاتی است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: رشد ۸ درصدی و هموار کردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه یقینا نیاز به همفکری سه قوه و همه دستگاه‌ها دارد که در این مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.

در این جلسه حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حجت السلام خلیلی، معاون اول قوه قضائیه با استقبال از راهبرد مشورتی و توام با هفمکری دولت وفاق ملی ابراز امیدواری کردند آثار و نتایج مثبت اینگونه تعامل‌ها که مبتنی بر اصل وحدت و انقلاب اسلامی و مشی امام خمینی (ره) است، مسیر افزایش مفاهمه بین دستگاهی و خدمت به ملت را هموار خواهد کرد.

همچنین در این جلسه، اعضا آخرین تحولات بازار و شرایط اقتصادی کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و محور‌های مهمی، چون ناترازی انرژی، تحقق بودجه و شفاف سازی آن، خصوصی سازی، مولدسازی، نظام مالیاتی و نظام آموزش عالی را مورد ارزیابی قرار داده و راهکار‌های اولیه را به شور گذاشتند.

نظر شما