شناسهٔ خبر: 68675054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

کنکور بعدی هم بدون تغییر با امتحان برگزار می‌شود

منادی سفیدان گفت: اگر تغییری ایجاد شود کنکور سال آینده خلاف قانون فعلی برگزار می‌شود، اما به نظر غیرممکن می‌آید و کنکور بعدی هم بر مبنای همین قانون برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا منادی سپیدان در گفت‌وگویی در مورد نحوه برگزاری کنکور با اشاره به حواشی مطرح شده در این زمینه، گفت: به دلیل یکسری اعتراضاتی که به نحوه برگزاری کنکور و تأثیرقطعی معدل وجود داشت، آقای دکتر پزشکیان به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای خسروپناه دستور دادند که این موضوع مجددا بررسی شود.

وی افزود: این قانون ۲ سال است اجرا می‌شود و همه، برنامه‌هایشان را بر مبنای همین قانون تنظیم کرده‌اند، البته این قانون ایراداتی دارد و در زیرساخت‌ها اشکالاتی هست و تا به حال ۳ یا ۴ کنکور به این شیوه برگزار شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه امسال ایراداتی به موضوع همترازی در این قانون وجود داشت، تصریح کرد: صحبت‌هایی شد و از طرف سازمان سنجش پاسخ‌هایی دادند، نهایتا مقرر شد تا ۶ روز آینده - که البته بعید است در این ۶ روز بشود به نتیجه رسید- اگر تغییری ایجاد شود کنکور سال آینده خلاف قانون فعلی برگزار شود، اما به نظر غیرممکن می‌آید و کنکور بعدی هم بر مبنای همین قانون برگزار می‌شود.

منادی سپیدان گفت: البته ما در مجلس، خودمان با این قانون مخالفت‌هایی داشتیم و بر اساس این مخالفت‌ها ایستادگی کردیم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع کردیم، اما رأی نیاورد، با این‌حال باز هم تلاشمان را خواهیم کرد.

نظر شما