شناسهٔ خبر: 68674596 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش حملات سایبری رکورد زد

زهرا وثوقی

تحلیل جدید سیمانتک نشان داد تعداد حملات باج افزاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آمار این شرکت امنیتی نشان داد گروه‌های خلافکار، ۱۳۱۰ حمله در این مدت انجام دادند که ۳۶ درصد در مقایسه با سه ماهه قبلی افزایش داشت و نزدیک به رکورد ۱۶۸۸ حمله است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

در این گزارش تاکید شده است: افزایش شدید حملات در سه ماهه دوم امسال، نشان می‌دهد حمله کنندگان دوباره پیش افتاده‌اند. هرچند فعالیت‌های باج افزاری مانند نوبروس تعطیل شدند، اما به نظر می‌رسد زیرمجموعه‌های ماهر آنها همچنان فعال هستند.

طبق گزارش سیمانتک، مختل کردن فعالتی «لاک بیت» که بزرگترین گروه باج افزاری عرضه کننده خدمات باج افزار است، به کاهش حملات باج افزاری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ منتهی شد اما جدیدترین گزارش نشان می‌دهد خلافکاران سایبری دوباره تجدیدقوا کرده‌اند. در سه ماهه دوم، ۳۵۳ حمله مربوط به فعالیت «لاک بیت» بود که بالاترین سطح شناسایی شده تا به این تاریخ است.

گروه‌های جدید مانند Qilin پس از انحلال «لاک بیت»، بسیار فعال بودند و ۹۷ حمله در سه ماهه دوم امسال انجام دادند که ۴۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. گروه «رنسام هاب»، حملات خود را از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم، سه برابر کرد و شاید ثابت کرد که مختل کردن فعالیت «لاک بیت»، به جای اینکه فعالیت‌های باج افزاری را فلج کند، باعث متنوع شدن آنها شده است.

بر اساس گزارش تِک رادار، پرداخت باج در سال‌های اخیر گران‌تر شده و به طور میانگین، به ۱.۵ میلیون دلار رسیده است. امنیت سایبری برای سازمان‌ها، اهمیت بیشتری پیدا کرده و درک و خنثی کردن ریسک‌های باج افزار برای هر کسب و کاری، حیاتی شده است.

انتهای پیام

نظر شما