شناسهٔ خبر: 68673714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحول در ایجاد زیرساخت های ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- فضای ورزشی مناسب مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ۳۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع از انقلاب اسلامی تاکنون، به حدود ۱۴۰ هزار متر مربع رسیده است و در آستانه مهرماه هم ۱۴۸ چمن مصنوعی افتتاح می شود و تمامی این کارها در راستای برقراری عدالت برای برخورداری همه دانش آموزان از امکانات ورزشی در دورترین و محروم ترین نقاط استان همچون لوداب، دیشموک، لنده بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در دهه های قبل شاید وجود توپ، تور و چمن ورزشی در مدارس محروم و روستایی و عشایری و حتی برخی نقاط شهرها و حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد آرزویی دست نیافاتنی برای دانش آموزان بود.

توسعه فضاهای ورزشی مدارس در دو سال اخیر به صورت جدی مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت و اکنون مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد حتی در صعب العبورترین و دورترین نقاط هم به وضعیتی دست یافته اند که از تجهیزات و وسایل ورزشی بهره مند شده اند.

طبق اعلام متولیان وزارت آموزش و پرورش نهضت فضاسازی ورزشی در مدارس استان آغاز شده و در سایه این رویکرد و توجه ، نسل طلایی ورزش دانش آموزی در راه است.

آموزش و پرورش به دنبال توسعه ورزش دانش‌آموزی و استفاده از تمام فضای ورزشی برای دانش‌آموزان است زیرا در این سال ها به دلیل تغییر سبک زندگی و کم شدن تحرک دانش آموزان سلامت آن ها در معرض تهدیدقرار گرفته است.

به گفته متولیان امر فضای مناسب ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که طی دو سال اخیر به ۱۴۰ هزار متر مربع رسیده است یعنی رشدی بیش از ۴۰۰ درصدی داشته است.

یکی از مهمترین کار انجام شده برای توسعه ورزش دانش‌آموزی اجرای طرح شهید سلیمانی بوده که معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دو سال، از محل ۲۷ صدم مالیات اعتباراتی در قالب طرح شهید سلیمانی به استان اختصاص داده شد.

فرشید کرمی افزود: اعتبار هشت سوله سقف بلند ورزشی اختصاص یافت و در مناطق محروم از جمله در لوداب، لنده، دیشموک، کاکان، مارگون، مناطق عشایری این سوله ها نصب شد.

وی تاکید کرد: ۱۴ میلیارد ریال برای هر سوله در نظر گرفته شده بود و ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: همچنین در آستانه مهرماه، همزمان با سراسر کشور ۱۴۸ چمن مصنوعی طرح شهید سلیمانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری می‌رسد.

فرشید کرمی عنوان کرد: افتتاح این طرحها در آستانه بازگشایی مدارس به صورت ویبناری با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث این تعداد از چمن‌ها قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است البته علاوه بر این ۱۴۸ چمن ۳۳ چمن از محل اعتبارات آسیب های اجتماعی نفت توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ساخته است‌.

کرمی از آغاز فاز جدید احداث چمن مصنوعی در طرح شهید سلیمانی از ابتدای مهرماه خبر داد و خاطر نشان کرد: ۵۰ چمن مصنوعی در فاز دوم طرح شهید سلیمانی از مهر ۱۴۰۳ در مدارس استان نیز اجرایی می‌شود.

وی ابراز کرد: همچنین ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی قبل از آغار سال تحصیلی به دست دانش آموز می رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رقابت های ورزشی دانش آموزی، گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد میزبانی کشوری گرفت و یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز و مربی و سرپرست و داور در این رقابت ها حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

نظر شما