شناسهٔ خبر: 68671125 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جام جهانی فوتسال - ازبکستان؛

افغان‌‌ها در نخستین کلاس جهانی/ قزاقستان - اسپانیا با طعم قهوه برزیلی

در دومین روز جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال امروز یکشنبه ۲۵ مهر برگزار تیم‌های حاضر در گروه‌های C و D به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -
 
نخستین تجربه افغان‌‌ها در کلاس جهانی/ غول‌ها وارد می‌شوندبه گزارش تابناک، جام جهانی فوتسال از دیروز به طور رسمی در ازبکستان آغاز شد و امروز در دومین روز این رقابت‌ها تیم ملی فوتسال اسپانیا که سابقه دو دوره قهرمانی در این مسابقات را در اختیار دارد نخستین بازی خود را برگزار خواهد کرد.
 
همچنین تیم‌های آرژانتین و قزاقستان که به عنوان مدعی وارد این رقابت‌ها شده‌اند امروز نخستین دیدار خود را برگزار خواهند کرد. از سوی دیگر تیم ملی فوتسال افغانستان شگفتی‌ساز مرحله مقدماتی جام جهانی هم با مربی ایرانی خود نخستین تجربه خود در کلاس جهانی را تجربه خواهد کرد.
 
گروه C:
اوکراین، آرژانتین، افغانستان و آنگولا
در گروه C از ساعت ۱۶ دو تیم افغانستان و آنگولا رو در روی هم قرار می‌گیرند. افغانستان که در رده سی‌ام رنکینگ فیفا قرار دارد با هدایت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی خود رودرروی آنگولا نماینده افریقا قرار خواهد گرفت. آنگولا تیم چهل و هفتم رنکینگ فیفاست. همچنین تیم‌های آرژانتین و اوکراین هم از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم می‌روند. این دو تیم جدی‌ترین مدعیان صعود از گروه هستند و احتمالاً برای صدرنشینی دیدار سرنوشت‌سازی را پشت سر خواهند گذاشت. در رده بندی فیفا، آرژانتین پنجم و اوکراین دوازدهم است.
 
گروه D:
اسپانیا، لیبی، قزاقستان، نیوزلند
در گروه D هم از ساعت ۱۳:۳۰ نیوزلند رده نوزدهمی رنکینگ فیفا به مصاف لیبی رده پنجاهم رنکینگ می‌رود و از ساعت ۱۶ دو تیم مدعی اسپانیا که رده سوم فیفا را در اختیار دارد به مصاف قزاقستان رده هشتمی فیفا خواهد رفت که نوید برگزاری بازی هیجان‌انگیزی را می‌دهد چراکه قزاق‌ها با سرمایه‌گذاری روی فوتسال، راه‌اندازی لیگ قوی و استخدام بازیکنان برزیلی بخصوص در خط دروازه تیم قدرتمندی را تشکیل داده‌اند.
 
برنامه دیدار‌های امروز به شرح زیر است:
 
* نیوزیلند – لیبی، ساعت ۱۳:۳۰
* افغانستان – آنگولا، ساعت ۱۶
* اسپانیا – قزاقستان، ساعت ۱۶
* آرژانتین – اوکراین، ساعت ۱۸:۳۰

نظر شما