شناسهٔ خبر: 68670985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی یکسال اخیر اتفاق افتاد:

ثبت بیش از ۲۸ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس همدان

عطیه صفی‌زاده

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۱۰ درصد افراد معادل ۲۸ هزار نفر به‌ قصد مزاحمت به مرکز اورژانس تماس گرفتند، گفت: متأسفانه تقریباً روزانه ۷۰ نفر به‌ قصد مزاحمت با این مرکز تماس می‌گیرند که هر یک تماس می‌تواند جان انسان دیگری را به خطر بیندازد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شکوهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از ثبت بیش از ۲۸۰ هزار تماس به مرکز اورژانس استان همدان طی یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۷۰ هزار نفر به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.
وی به بیش از ۷۴ پایگاه اورژانس شهری، روستایی و جاده‌ای در سطح استان اشاره و مطرح کرد: در یک سال گذشته ۴ پایگاه موتوری و ۵ پایگاه شهری و جاده‌ای سرکان، حسین‌آباد ملایر، قزل آباد فامنین به مجموعه پایگاه‌های استان اضافه شده است.
شکوهی بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و تصادفات جاده‌ای را بیشترین علت تماس به اورژانس پیش بیمارستانی اعلام کرد و افزود: زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها به ۸ دقیقه و در روستاها به ۱۵ دقیقه رسیده است که نسبت به سال گذشته این زمان کاهش‌ یافته است.

افتتاح پایگاه اورژانس بانوان برای نخستین بار در غرب کشور
 وی ضمن اشاره به افتتاح اورژانس بانوان، گفت: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی‌شده است که ۳۰ درصد از ظرفیت اورژانس‌های شهری به بانوان اختصاص پیدا کند و در همین راستا برای نخستین‌بار در غرب کشور پایگاه اورژانس بانوان در دانشگاه علوم پزشکی همدان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن اشاره به فعالیت پایگاه هوایی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان، تصریح کرد: به طور متوسط ماهانه ۱۰ بیمار از شهرستان‌ها به مرکز استان همدان از طریق اورژانس هوایی منتقل می‌شوند.
شکوهی ادامه داد: هزینه انتقال هر بیمار از شهرستان به مرکز استان با بالگرد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است که این هزینه برای بیماران کاملاً رایگان است و توسط دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس پرداخت می‌شود.
 وی با بیان اینکه دو فروند جت فالکن در سازمان اورژانس کشور وجود دارد که برای انتقال اعضای پیوندی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری یک نوزاد به‌ وسیله جت فالکن از همدان به تهران منتقل شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در یک سال اخیر ۸۳ کارگاه عمومی و ۱۲۰ کارگاه تخصصی برای مردم و کارمندان این مرکز برگزار شده است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما