شناسهٔ خبر: 68670543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امکان سنجی و اجرای طرح آب خاکستری در 24 مدرسه مشهد

معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از امکان سنجی و اجرای طرح استحصال آب باران و جمع آوری آب های خاکستری در 24 مدرسه این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبداله سلطان احمدی در نخستین جلسه بررسی اجرای این طرح با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و اداره آب و فاضلاب گفت: یکی از راه های مقابله با کم آبی، استفاده مجدد از آب خاکستری است که می تواند منجر به کاهش اتکای بیش از حد به منابع آب شیرین شود.

وی با اشاره به این که بارندگی کم همراه با توزیع نامناسب زمانی و مکانی، کمبود منابع آب و افزایش تقاضا برای آب از مشکلات اساسی در مناطق خشک و نیمه خشک است، افزود: استفاده بهینه از منابع آبی موجود و تلاش جهت دستیابی به منابع آبی جدید و استفاده از ظرفیت های بازچرخانی آب، راه های حل عمده برای رفع نسبی این مشکل به شمار می رود.

سلطان احمدی ادامه داد: آب باران وآب های خاکستری در مدارس منابع خوبی جهت استحصال، ذخیره و استفاده مجدد به شمار می روند که با سیستم های تصفیه ساده، برای استفاده در فضای سبز داخل و بیرون مدارس و یا شستشوی مدارس قابل استفاده و مقرون به صرفه است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور ما با بحران کمبود آب مواجه است و برای خروج از شرایط بحرانی و ایجاد زمینه مناسب برای بهره برداری نسل های آینده از منابع آبی که امروز در اختیار ماست به فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف آب و بهینه سازی مصرف این مایه حیات بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

نظر شما