شناسهٔ خبر: 68670506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توسعه فضای سبز معدن مس «جانجا» با استفاده از توان علمی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان

به منظور بهره گیری از توان علمی، آموزشی و اجرایی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان در جهت ارتقاء سطح آموزشی و توسعه فضای سبز معدن مس جانجا نشستی با حضور صفدری رئیس جهاد دانشگاهی استان و سفلایی مدیر مالی و پشتیبانی معدن مس جانجا در زاهدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این جلسه سفلایی، مدیر مالی و پشتیبانی معدن مس جانجا بیان کرد: از توانمندیهای جهاد دانشگاهی استان در خصوص برگزاری دوره های آموزشی، انجام مطالعات توسعه فضای سبز این معدن بهره گیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: تجارب جهاد دانشگاهی در زمینه کشت گیاهان بومی و توسعه آن در منطقه از مزیت های این نهاد است که آمادگی داریم همکاری بیشتری با جهاد دانشگاهی استان داشته باشیم.

سفلایی ایجاد مرکز تفریحی و فضای سبز را جهت شادابی روحیه پرسنل و کارکنان معدن مس جانجا از ملزومات این مجموعه بزرگ صنعتی و معدنی دانست و گفت: در دستور کار است تا کاشت گیاهان کم آب بر و متناسب با اقیلم منطقه جهت توسعه فضای سبز معدن جانجا با اولویت همکاری و استفاده از توان علمی جهاد دانشگاهی استان انجام شود.

وی جهاد دانشگاهی را نهادی علمی و توانمند دانست و گفت: استفاده از توان تحقیقاتی این نهاد یکی از برنامه های مهم این مرکز صنعتی و معدنی در راستای توسعه حدمات آموزشی و تخصصی به کارکنان خود است.

توسعه فضای سبز معدن مس جانجا با استفاده از توان علمی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان

همچنین در این دیدار صفدری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز گفت: به‌روزآوری تکنولوژی آموزشی و تجهیزات و امکانات پژوهشی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی استان است که مراکز صنعتی همچون معدن مس جانجا می تواند در راستای توسعه اهداف خود مانند ارتقای فضای سبز از آن بهره ببرد.

صفدری بیان کرد: یکی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی استان مطالعه در بستر گیاهان بخصوص گیاهان کم آب بر است و با توجه به خشکسالی‌های شدید در استان موجب شد به سمت توسعه گیاهان کم آب بر و گیاهان مثمر و دارویی برنامه ریزی کنیم که می توانیم در این زمینه به این مرکز صنعتی جهت توسعه فضای سبز با استفاده از گیاهان بومی کمک کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همچنین از آمادگی این نهاد جهت برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب با کارکنان معدن مس جانجا، انجام امور مطالعاتی – پژوهشی و طراحی در زمینه مختلف بخصوص توسعه فضای سبز این محموعه بزرگ صنعتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، معدن مس "جانجا" در سیستان و بلوچستان در حالی در زمره و تراز یک معدن جهانی به شمار می‌رود که پیش‌بینی می‌شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن داشته باشد و بتواند به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل شود.

معدن مس جانجا تنها یکی از معادن سیستان و بلوچستان است که با توجه به سطح اکتشافات انجام شده، یکی از بزرگ‌ترین معادن جنوب شرق کشور تلقی شده چرا که با ادامه فعالیت‌های اکتشافی ذخایر این معدن در حال افزایش بوده و بهره‌برداری از ذخیره مس این معدن می‌تواند علاوه‌بر توسعه اقتصادی منجر به توسعه فرهنگی و اجتماعی شود و در توریسم منطقه تأثیر مستقیم بگذارد.

طرح مس جانجا با توجه به اهمیت و اینکه جزء طرح‌های پیشران در دولت است اثراتی بر زندگی مردمان مرزدار و غیور سیستان و بلوچستان گذاشته که تأمین امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه بخشی از اثرات اجرای طرح در این منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما