شناسهٔ خبر: 68669991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه هیدج:

مسلمانان در سایه وحدت بر دشمنان پیروز می‌شوند

زهرا فتحی

امام جمعه شهرستان هیدج استان زنجان گفت: در سایه وحدت، مسلمانان می‌توانند بر دشمنان و هجمه‌های آنها غلبه کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: از نظر اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول روز ولادت پیامبر اسلام (ص) و از نظر شیعه ۱۷ ربیع‌الاول سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) است که با توجه به این موضوع، این یک هفته به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه وحدت یک موضوع اساسی بین مسلمانان است، ادامه داد: مسلمان‌ها اگر به این شعار توجه داشته و وحدت داشته باشند می‌توانند سیاست‌هایی را که دشمن به دنبال اعمال آن‌هاست، خنثی کنند و اجازه سوءاستفاده به آنها ندهند. 

زارعی با اشاره به اینکه نظام سلطه همواره برای در هم شکستن اتحاد مسلمانان برنامه‌هایی داشته و خواب‌های آشفته و غیرقابل تعبیری دیده است که باید در قبال آنها هوشیار بود، گفت: نظام سلطه و استکبار جهانی به‌دنبال ایجاد موج دین‌هراسی است، به‌طوری‌ که یک روز می‌گفتند دین افیون ملت‌هاست و تلاش‌شان این است که مردم را از دین بترسانند. 

امام جمعه هیدج یکی دیگر از سیاست‌های نظام سلطه را اسلام‌هراسی و مخدوش کردن چهره مبارک پیامبر اسلام (ص) دانست و بیان کرد: دشمنان اسلام و پیامبر (ص) در تلاش برای راه‌اندازی موج تشیع‌هراسی و ایران‌هراسی در جهان هستند.

زارعی با توضیح اینکه در قبال این همه هجمه دشمنان یکی از وظایف اصلی جهان اسلام وحدت است، اظهار کرد: امام راحل این مسئله را از روز اول فهم کرده بود و به آن توجه داشت، به‌طوری که بارها مسئله وحدت و ضرورت حفظ آن را مطرح کرد.

وی با یادآوری اینکه اگر امروز مسلمان‌ها در صفوف به‌هم فشرده، متحد و منسجم شوند، اسرائیل وحشی و جنایتکار نمی‌تواند این جنایت‌ها را مرتکب شود، افزود: دلیل این همه ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، اتحاد نداشتن مسلمانان است. 

انتهای پیام

نظر شما