شناسهٔ خبر: 68669964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رونمایی از تجهیزات جدید دفاعی توسط وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از رونمایی تجهیزات جدید دفاعی توسط وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری که صبح امروز برای تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس امسال پیش بینی شده که با شعار در راه فتح قله هستیم انجام خواهد شد.

وی دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و تجلیل از آنها را ازجمله برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری و بازدید از باغ موزه‌های دفاع مقدس را در هفته دفاع مقدس مقدس را خواهیم داشت.

سردار کارگر برگزاری برگزاری تجلیل از یک میلیون بانوی ایثارگر در محضر مقام معظم رهبری در روز چهارم مهر را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حسینه امام خمینی ره اعلام کرد و گفت: همچنین رژه نیروهای مسلح در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و رژه دریایی در بندر عباس انجام خواهد شد.

وی افتتاح پنج موزه دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور را از دیگر برنامه‌های به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: همچنین با حضور رئیس جمهور ۲۰۰ عنوان کتاب رونمایی خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پخش مستند و برگزاری کنگره سنگرسازان بی‌سنگر را جمله برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: غبار روز گلزار شهدا و سخنران فرماندهان قبل نماز جمعه در سراسر کشور نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته رونمایی از تجهیزات جدید دفاعی توسط وزارت دفاع را خواهیم داشت و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیز توسط سپاه برگزار می‌شود.

سردار کارگر افزود: در استان مازندران سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم برپا خواهد شد. علاوه بر این هست جلد دایرة‌المعارف ارتش هم رونمایی خواهد شد. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی هم از محصولات و تجهیزات جدید صنایع دفاعی رونمایی خواهد کرد.

وی درباره مردم محور بودن برنامه‌های دفاع مقدس و جشنواره فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس گفت: تمام برنامه‌های دفاع مقدس با حضور مردم برگزار خواهد شد. فیلم دفاع مقدس و مقاومت هم گران قیمت هستند و اکنون نزدیک ۶ سال است که به فیلم سازان در زمینه تجهیزات نظامی کمک کنیم. اکنون آمادگی داریم تا به فیلم سازان کمک کنیم. واقعیت این است که با توجه به تراکم برنامه‌های دفاع مقدس نمی‌توانیم جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس را در این هفته برگزار کنیم. با هدف آشنایی کردن جوانان درس علوم و معارف دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی شد. ما در هفته دفاع مقدس می‌خواهیم جشن برگزار کنیم. چراکه در دفاع مقدس ما پیروز شده‌ایم و زیاد دنبال ترویج و تبیین نیستیم. قبل و بعد از اجرای عملیات وعده صادق مطلع خاصی از تاریخ است و این عملیات در تاریخ بی‌مانند بود و تمام آنها نشان دهنده استفاده از ظرفیت‌های دفاع مقدس بود.

نظر شما