شناسهٔ خبر: 68669750 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد:

۷۲ هزار معلم جدید، مهر ۱۴۰۳ سرکلاس می‌روند

افزایش حجم بازنشستگی معلمان در آموزش و پرورش و رشد جمعیت دانش‌آموزی منجر به ایجاد ناترازی و کمبود معلم در این وزارتخانه شده است. البته این همه علت‌ها نیست. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره این موارد از اقدامات سه سال گذشته برای حل این ناترازی در مهم‌ترین وزارتخانه کشور گفته است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور میزان صدور مجوزهای جذب در وزارت آموزش و پرورش در سه سال گذشته را بی‌سابقه خواند و گفت: ما در سه سال گذشته مجموعا مجوز استخدام ۱۵۴ هزار نفر در آموزش و پرورش را از طریق برگزاری آزمون مستقیم صادر کردیم که بالاترین تعداد آن، یعنی جذب ۷۲ هزار نفر برای تکمیل کادر سال تحصیلی جدید است. ضمنا مجوز بکارگیری ۶۰ هزار نفری بازنشستگان نیز با توجه مصوبه سران قوا نیز علاوه بر مجوز مذکور است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با آموزش و پرورش برای جلوگیری از به وجود آمدن کلاس‌های بدون معلم در سال تحصیلی جدید گفت: یکی از تدابیر این است که با مصوبه سران قوا از طریق امکان جابجایی افراد در سهمیه، از ظرفیت آزمون استفاده حداکثری داشته باشیم و ظرفیت خالی در آموزن به وجود نیاید. 
لطیفی با اعلام اینکه با همین مصوبه به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت بازنشستگان هستیم، افزود: افزایش مبلغ حق‌التدریس شاغلان و بازنشستگان در آموزش و پرورش یک ابزار تشویقی برای استفاده بیشتر و بهتر از این ظرفیت و حمایت از معلمان عزیز است که این موضوع به نظر سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد. 
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر توانمندسازی دانشگاه فرهنگیان به عنوان محل آموزش نیروهای باکیفیت برای فعالیت در آموزش و پرورش، گفت: ظرفیت دانشگاه‌ فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی با افزایش میزان جذب توسعه داده شده که در مجموع طی سه سال گذشته مجوز صادره معادل ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر است که البته برای حل نسبت عضو هیات علمی با دانشجویان، مجوز جذب ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی نیز برای این دانشگاه صادر شده است. 
لطیفی در پایان با اشاره به امکان بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی بر اساس ظرفیتی که در قانون برنامه هفتم توسعه ایجاد شده است، گفت: تدابیر لازم با همکاری این سازمان و آموزش و پرورش اتخاذ شده و این سازمان آمادگی هر گونه همکاری لازم در این زمینه را دارد.
با تدابیر اتخاذ شده سال جاری بدون مشکل تامین معلم خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما