شناسهٔ خبر: 68669659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله بهشتی:

آگاهی بخشی به جامعه، کار اصلی طلاب است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار اصلی طلاب آگاهی بخشی و هوشیارسازی جامعه است، گفت: روحانیت مسئولیت بزرگی در تربیت جامعه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله احمد بهشتی در آیین اغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان فارس ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: شخصیت انسان به سه اصل فطرت، تربیت و محیط بستگی دارد و هر انسانی فطرتا خداجویی و خدا پرستی را دارا بوده و این سه عامل در کنار هم می توانند موجب تربیت شایسته بوده و منشا آثار خیر در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت مسئولیت بزرگی در تربیت جامعه دارد، افزود: طلابی که وارد تحصیل علوم دینی می شوند هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ اخلاقی خودسازی داشته باشند، زیرا خودسازی در درجه اول قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار اصلی طلاب آگاهی بخشی و هوشیارسازی جامعه است، اظهار کرد: طلبه ای که وارد حوزه می شود برای تهجد و تزکیه و رسیدن به اخلاق تلاش کند.

وی ابراز کرد: طلبه باید انسانی بشود انسان ساز و اگر خودش به مرحله انسانیت نرسد نمیتواند انسان سازی کند و برای رسیدن به این مقام باید تزکیه داشته باشد.

آیت الله بهشتی بیان کرد: اگر فطرت انسان گم شد انسانیت هم از بین رفته و اگر فطرت احیا بشود انسانیت هم زنده و احیا می شود و اگر کسی بخواهد امام مردم باشد باید در اول و آخر خودسازی داشته تا بتواند فطرت را به یاد مردم بیاورد.

نظر شما