شناسهٔ خبر: 68668900 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مربی تیم ملی اسکیت فری استایل: مربی تیم ملی اسکیت فری استایل:

اعمال نفوذ چینی‌ها مانع کسب مدال برنز دیگر برای ایران شد

مربی تیم ملی اینلاین فری استایل شاخه اسپیداسلالوم از کارشکنی و اعمال نفوذ چینی‌ها در کسب مدال برنز برای ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

 عصر روز گذشته نمایندگان ایران در بخش پسران و دختران فری استایل شاخه اسپیداسلالوم توانستند دست به کار بزرگی بزنند و صاحب ۲ مدال طلا و یک برنز شوند.

این در حالی است که تیم ایران می توانست صاحب یک مدال برنز دیگر هم شود اما عدم رعایت قوانین و اعمال نفوذ چینی هامانع از رقم خوردن این امر شد.

در همین رابطه احسان حبیب آبادی مربی تیم ملی درباره این اتفاق بزرگ گفت: متاسفانه در جریان مرحله حذفی و دیدار رده‌بندی مسابقات، رضا لسانی با بدشانسی مواجه شد و نتوانست به جایگاه شایسته‌ای که لیاقتش بود دست پیدا کند. در دیدار رده‌بندی و راند نخست این دیدار با توجه به اینکه مانع ورزشکار چین  از جای خود خارج شد و  طبق قانون خطا محسوب می‌شود و این امر در راند اول رخ داد hlh داوران از آن برای ورزشکار چینی به دلیل حضور نماینده کشور چین در کمیسیون فنی اینلاین فری استایل فدراسیون جهانی چشم پوشی کردند و امتیاز را به ورزشکار چین دادند.

او ادامه داد: پس از بازبینی چند باره فیلم توسط مدیر تیم های ملی و اعلام آن به مربی، دلیل افتادن مانع وزیدن باد بود و مسئولان برگزاری نیز به بندی دیگری از قانون استناد کردند در حالی که مدیر تیم های ملی تاکید داشت در بندی دیگر به صراحت ذکر شده به هر دلیلی اگر مانع از جای خود خارج شود خطا محسوب می شود، اما در نهایت تصمیم تیم داوری به نفع ورزشکار چین رقم خورد. باید گفت این اتفاق عدم تمکین و ضعف کتاب قوانین این رشته محسوب می‌شود.

مربی تیم ملی اسکیت فری استایل شاخه اسپیداسلالوم تصریح کرد: با وجود اعتراض به موقع و پیگیری های فراوان محسن هنرجو شرایط به نحوی بود که مدیر تیم های ملی تمام توان تلاش و توان خود را به کار گرفت تا حقی از بچه های ایران پایمال نشود و به دلیل عدم رعایت قانون از سوی داوران، گلایه مند از این بود چرا از قوانین موجود تخطی می کنند.‌در نهایت با حضور  فرانچسکو زانگارینی مدیر ورزشی فدراسیون جهانی تصمیم به بازنگری قوانین و رعایت بازی جوانمردانه شد، درنهایت این اعتراض حدود یک ساعت به طول انجامید. وقفه ای هم که در اهدای جوایز و مسابقات رخ داد به علت حضور مدیر تیم ملی و پیگیری موضوع رضا لسانی بود.

حبیب آبادی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم یکی از مواردی که باید در تیم های ملی ما رعایت شود و حضورش واقعاً یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود حضور مدیرانی است که مسلط به زبان انگلیسی و آخرین قوانین باشند تا در شرایط حساس بتوانند از حق و حقوق در جهت منافع کشور دفاع کنند.

نظر شما