شناسهٔ خبر: 68668750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز:

صدرا شهر فاقد مترو پیش‌بینی شده است

زهرا عسگری

سرپرست سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به جلسات مشترک خود با مدیریت شهری صدرا در خصوص مطالبات آنان برای اتصال به خطوط مترو شیراز گفت: در مطالعات صورت گرفته مشخص شد که صدرا شهر فاقد مترو پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

علی کلانتری امروز، ۲۵ شهریورماه در دیدار با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در خصوص احداث مترو برای خدمات‌رسانی به شهر صدرا گفت: مطالباتی در خصوص احداث خط مترو از شیراز به شهر صدرا مطرح‌ شده است که در این زمینه جلسات مختلفی با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری صدرا برگزار و این بحث مطرح شد که شهر صدرا در مطالعات صورت گرفته، شهر فاقد مترو پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: اتصال شهر صدرا به شیراز از طریق خطوط بی‌آرتی (حمل‌ونقل سریع با اتوبوس) مدنظر است که این مطالعات به بازنگری و تجدیدنظر نیاز دارد.

وی گزارش جامع از روند عملیات اجرایی خطوط مترو شیراز (خطوط چهارگانه و اتصال خط ۱ به ۴) را ارائه و بر پیشرفت بی‌نظیر عملیات عمرانی مترو شیراز در کشور تأکید کرد.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز بیان کرد: در حال حاضر خط یک مترو شیراز با ۲۰ ایستگاه فعال در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است، برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر و کمتر شدن سرفاصله‌ها به واگن‌های بیشتری نیاز است تا بتوان سرفاصله فعلی را به ۱۰ دقیقه کاهش داد.

کلانتری گفت: در خط ۲ شاهد رخدادهای خوب و پیشرفت‌های قابل‌توجهی هستیم که در حال حاضر حفاری و پیشرفت کار از ایستگاه آزادی، دستگاه حفار مکانیزه به نزدیکی آرامگاه حافظ رسیده است و انتظار می‌رود تا انتهای سال جاری این حفاری به ایستگاه سعدی برسد.

سرپرست سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: این‌یک کار جهادی است که هدف‌گذاری شده است تا در سال جدید با تکمیل شبکه بالاسری و همچنین سازه ایستگاه‌های این مسیر بتوان تردد قطار در این محدوده را داشت.

وی بیان کرد: عملیات عمرانی در خط ۲ مترو و همچنین حفاری در آن یک رکورد محسوب می‌شود که تاکنون ۱۶۰۰ متر از این پروژه حفاری‌شده و ۸ کیلومتر از خط ۲ مترو شیراز در دو سال به ظرفیت حمل‌ونقلی مترو شیراز اضافه‌ شده است و با تلاش شبانه‌روزی کارگران و مهندسین، مترو شیراز پیشتاز است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز یادآور شد: با مطالعات انجام‌شده، ادامه خط ۲ مترو به ایستگاه رازی در خط یک بازگردد و یک هاب (مسیر دسترسی چندگانه بین خطوط ۱، ۲ و ۴) ایجاد شود.

کلانتری ادامه داد: خط ۳ مترو با فعالیت مجموعه شمس عمران از محدوده ورودی شهرک گلستان آغازشده و حدوداً ۶۰۰ متر حفاری توسط دستگاه حفاری مکانیزه انجام‌شده است.

 سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی در خصوص خط ۴ مترو گفت: این خط از بلوار رازی آغازشده است که هدف از احداث آن، دسترسی به حرمین مطهر است که از اولویت‌های شهرداری شیراز است.

کلانتری بیان کرد: مطالبه ما این است که بتوانیم در این مرحله، حفاری‌ها را آغاز کنیم و این امر با همیاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و تأمین ماشین‌آلات موردنیاز امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته وی، آنچه برای مجموعه مترو شیراز حائز اهمیت است اتصال خط ۱ به ۴ است و پارکینگ شهید آیت‌الله دستغیب در مجاورت حرم حصرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان شفت میانی اتصال خط ۱ به ۴ در نظر گرفته‌شده است که با ایجاد این اتصال، خدمات‌رسانی ویژه به زوار حرمین مطهر در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از اصلی‌ترین اهداف اتصال خطوط مترو به حرمین مطهر است.

انتهای پیام

نظر شما