شناسهٔ خبر: 68665543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی یزد: از گردشگری خوراک در والیبال باشگاه‌های آسیا غافل نشدیم

یزد- ایرنا- نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان یزد با بیان اینکه در رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا در این استان از موضوع مهم گردشگری خوراک نیز غافل نشدیم، گفت: در پذیرایی‌های این دوره از مسابقات سعی شد تنوع غذایی ایرانی حفظ شود.

صاحب‌خبر -

"محمد مهدی رجایی فرد" روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وقتی ستاره های بزرگ والیبال مثل "انگاپت" و "پاتری" در مصاحبه ها و فضای مجازی‌شان از غذاهای ایرانی تعریف می کنند به نوعی موجب تبلیغ و ترویج گردشگری خوراک یا همان گردشگری غذایی ایران می شوند.

وی ادامه داد: میزبانی یزد از مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا و انتشار اخبار آن در جهان به نوعی مقابله با طرح ایران هراسی با استفاده از ظرفیت ورزش حرفه ای نیز بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ ورزش یزد اتفاق خوبی در حال رقم خوردن است، گفت: میزبانی یزد از این رویداد بسیار مهم در سطح آسیا نشان دهنده این است که زیر ساخت های لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ فراهم شده است.

رجایی فرد با بیان اینکه در میزبانی از مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا تمام اصول گردشگری نیز رعایت شده است، گفت: حضور بازیکنان تیم های والیبال آسیا در بافت تاریخی یزد و ارتباط گیری آنها با جامعه میزبان و بازی والیبال با آنها در یک زمین محلی یکی از اصول گردشگری پایدار است که در بافت تاریخی رخ داد و حضور در آن فضا برای بازیکنان نیز جذاب بود.

وی با بیان اینکه تیم های خارجی و داوران بین المللی این دوره از مسابقات با حضور در بافت تاریخی یزد مجذوب بافت قدیمی از بالای پشت بام خانه ها و معماری بی نظیر آن شده بودند، گفت: همه این ها عواملی است که در آینده باعث می شود گردشگران بیشتری از این کشورها به ایران و یزد سفر کنند و به نوعی ورزش ابزاری برای مقابله با جریان ایران هراسی و اسلامی هراسی در دنیا می شود.

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی یزد: از گردشگری خوراک در والیبال باشگاه‌های آسیا غافل نشدیم

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان یزد افزود: همچنین راهنماهای حرفه ای گردشگری به عنوان رابط در کنار تیم ها حضور پیدا کردند تا یک فرد مسلط به اطلاعات شهر جهانی یزد تیم های خارجی را در این مسابقات همراهی کند و به پرسش‌های آنان پاسخ دهد.

وی گفت: از تلاش های شبانه روزی باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب به ویژه مدیرعامل جوان این باشگاه قدردان هستیم که میزبانی شایسته ای از این رویداد بزرگ بین المللی داشتند؛ بدون شک اگر از بخش خصوصی و مجموعه فرهنگی ورزشی شهداب حمایت شود این مجموعه می تواند برای شهر میراث جهانی یزد افتخارات بیشتری کسب کرده و به سمت قهرمانی والیبال باشگاه های جهان برویم.

رجایی فرد در پایان گفت: از حمایت ها و تلاش های استاندار یزد و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای کسب میزبانی دو رویداد فوتبال و والیبال قدردانی می کنیم.

رقابت های والیبال باشگاههای آسیا که از ۱۸ شهریورماه با حضور هشت تیم در یزد آغاز شده بود به ایستگاه پایانی رسید و عصر امروز یکشنبه ۲ تیم شهداب یزد و فولاد سیرجان در بازی نهایی به دیدار هم می روند.

برچسب‌ها:

نظر شما