شناسهٔ خبر: 68663758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با دانشجو:

نامه اخیر «فائزه هاشمی» رنج‌نامه‌ای ناظر به دیکتاتورمآبی اپوزیسیون بود

عضو دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: بیانیه خانم هاشمی از زندان رنج‌نامه‌‌ای است ناظر به دیکتاتورمآبی برخی زندانیان سیاسی، که تحت عنوان مخالف و اپوزیسیون در مخالفت با نظام و حاکمیت کشور اقدام مخرب می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی شاه‌میرزا، عضو دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره نامه اخیر فائزه هاشمی نسبت به شرایط زندانیان سیاسی داخل زندان اوین اظهارکرد: بخش مهمی از این نامه حاوی نکات مختلف و تهدیدهایی پیرامون رفتارهای دیکتاتورمآبانه‌ برخی زندانیان مخالف نظام که دوره محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کنند است. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این نامه مطرح شده، ممانعت از رأی دادن برخی از زندانیان است که نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن این رویه است.

وی با اشاره به پیام‌های مختلف این نامه افزود: بیانیه خانم هاشمی از زندان رنج‌نامه‌‌ای است ناظر به دیکتاتورمآبی برخی زندانیان سیاسی، که تحت عنوان مخالف و اپوزیسیون در مخالفت با نظام و حاکمیت کشور اقدام مخرب می‌کنند. این مدل افراد معاند بیشتر در رسانه‌های اپوزیسیون دیده می‌شوند؛ رسانه‌هایی که هیچ یک از دستاوردهای خوب کشور را منتشر نمی‌کنند و تنها به نارسایی‌ها و سیاه‌نمایی می‌پردازند. 

شاه میرزا ادامه داد: این رسانه‌ها با هدف ایجاد شکاف و گسست اجتماعی فعالیت می‌کنند و همان‌طور که در موارد متعدد دیده‌ایم، برخی اقدامات آنان به ایجاد رعب و وحشت دامن می‌زند و مینیاتور این قبیل اقدامات ارعابی توسط معاندین و محکومین امنیتی در زندان‌ها شکل می گیرد.

این فعال سیاسی اعتدالگرا در ادامه به این سوال که آیا این نامه می‌تواند نشان‌دهنده فاصله‌گذاری فائزه هاشمی از جریان‌های اپوزیسیون باشد، گفت: آنچه از این نامه می‌توان برداشت کرد این است که نامبرده به این درک رسیده‌ که بخش زیادی از افرادی که از مبارزه و اصلاحات سخت دم می‌زنند، در صورت فراهم شدن فرصت و وجود زمینه مساعد، استعداد بسیاری برای تبدیل شدن به دیکتاتورهای افراطی دارند.

شاه‌میرزا در پاسخ به سوالی درباره امکان تغییر رویکرد اصلاح‌طلبان و متفکرین این جریان در قبال فعالیت‌های رادیکال، گفت: جریان اصلاحات همواره متشکل از طیف‌های مختلف فکری بوده است؛ از تند ترین تا معتدل‌ترین گرایش‌ها. اما عقلانیت و اعتدال، اصولی هستند که همواره در بزنگاه‌های مهم توسط بزرگان این جریان رعایت و عملیاتی شده است. 

وی گفت: معتقدم یکی از اصلی ترین و جدی ترین مسیرهای نیل به دموکراسی و تحول در ساختار مدیریتی و سیاستگذاری ، صندوق رأی و حضور تمام قد در ساختار قدرت به واسطه اعتقاد کامل به چارچوب قانون اساسی است ، نه اقدامات رادیکال و سخت. بزرگان و عقلای جریان یاد شده هم در عمل نشان داده اند ، همین مسیر عقلایی راه رسیدن به حکمرانی مطلوب و بسط امنیت و منافع ملی کشور به دور از نزاع های مخرب سیاسی است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: بنابراین، این نامه را نباید به جریان اصلاحات نسبت داد؛ بلکه بیشتر به عنوان یک تجربه شخصی و نشانه‌ای از درک جدید خانم هاشمی می توان به آن نظاره کرد.

نظر شما