شناسهٔ خبر: 68663393 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

درمان حساسیت فصلی در منزل با روش‌های طب سنتی / آلرژی چه علائمی دارد؟

متخصص طب سنتی گفت: در صورتی که افراد حساسیت فصلی را تجربه می‌کنند، استفاده از دمنوش آویشن و گل بنفشه، مصرف چای سبز و ویتامین C می‌تواند به بهبود علائم آنها کمک کند.

صاحب‌خبر -

سیاوش گلاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شیوه‌های درمان و کنترل علائم حساسیت‌های فصلی و با بیان اینکه این نوع حساسیت از شایع‌ترین انواع حساسیت‌ها در تمام جوامع است، اظهار کرد: افراد بسیاری به حساسیت فصلی دچار می‌شوند که این حساسیت می‌تواند به صورت مقطعی برای یک دوره از زندگی افراد باشد و پس از گذشت مدتی علائم آن بهبود یابد و دیگر تکرار نشود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد حساسیت فصلی را تا پایان زندگی خود در بعضی مواقع به ویژه اوایل بهار و پاییز تجربه کنند، افزود: حساسیت فصلی بیشتر مخاط بینی و گلوی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و افراد درگیر به آن علائمی از جمله آبریزش بینی، خارش پوست و نمایان شدن دانه‌های پوستی، عطسه، سرفه و خارش گلو را تجربه می‌کنند.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه حساسیت فصلی می‌تواند سه درجه خفیف، متوسط و شدید داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه حساسیت فصلی بیشتر به دلایل محیطی از جمله گرده افشانی، وزش باد و در نتیجه آن خیزش گرد و خاک اتفاق می‌افتد، بهترین روش کنترل علائم پرهیز از قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی محرک حساسیت محسوب و توصیه می‌شود افرادی که با حساسیت فصلی درگیر هستند هنگام خروج از منزل استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

گلاری با اشاره به اینکه مصرف بعضی از مواد غذایی تحریک کننده از جمله گردو، فلفل، غذاهای ترش یا شور می‌تواند منجر به تشدید علائم حساسیت شود، ادامه داد: آویشن یکی از گیاهانی است که افراد می‌توانند به صورت روزانه از دمنوش آن برای بهبود علائم حساسیت فصلی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دمنوش گل بنفشه نیز می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر درمان حساسیت افراد و بهبود علائم آن از جمله سرفه و خارش گلو داشته باشد، گفت: مصرف چای سبز می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و داشتن خاصیت آرام‌بخشی، منجر به کاهش علائم حساسیت شود.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف ویتامین C و استفاده از میوه‌هایی که دارای این ویتامین هستند با تقویت سیستم ایمنی بدن، تأثیری مشابه با آنتی هیستامین خواهد داشت، اضافه کرد: در صورتی که افراد هنگام درگیر شدن با حساسیت، عطسه و آبریزش بینی تجربه می‌کنند، می‌توانند بینی خود را مقداری با روغن اکالیپتوس مرطوب کنند، از آن برای بخور دادن استفاده یا آن را به صورت دمنوش میل کنند.

گلاری با اشاره به اینکه تغییرات دمای هوا بر بدن انسان نیز تأثیر می‌گذارد و همین تغییر می‌تواند منجر به بروز علائم حساسیت فصلی شود، خاطرنشان کرد: مصرف دخانیات و قرارگیری در معرض مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده نیز می‌تواند منجر به تشدید علائم حساسیت در افراد شود، همچنین توصیه می‌شود افراد به منظور تقویت سیستم ایمنی خود، داشتن ورزش روزانه را مدنظر داشته باشد.

نظر شما