شناسهٔ خبر: 68659374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سرشماری عمومی کشاورزی در هرمزگان انجام می‌شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی از آماده سازی مقدمات اجرای این طرح آماری در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه هرمزگان که با حضور سعید عباسی نماینده مرکز آمار ایران برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت سرشماری در برنامه ریزی و تخصیص منابع، گفت: آمار به دست آمده در مسیر تأمین امنیت غذایی و افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی استان بسیار تأثیرگذار است.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: برای اجرای طرح سرشماری، تمامی تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز به تفکیک شهرستان‌ها مهیا و در صورت نیاز از مرکز استان نیز تأمین می‌شود.

گفتنی است سرشماری عمومی کشاورزی کشور هر ده سال انجام می‌شود و پنجمین دوره آن در سال ۱۳۹۳ در کشور انجام شده است.

بر اساس این سرشماری در هرمزگان آمارهای مختلف کشاورزی شامل سطح زیرکشت، تولید ۵۰ نوع محصول زراعی، مساحت باغ‌ها و قلمستان‌ها، تعداد درخت ۳۷ نوع محصول باغی و محصولات نادر دارای اهمیت استان همچنین آمار پرورش دام و طیور، تولیدات گلخانه‌ای، استخرهای پرورش ماهی و میگو، سیستم‌های آبیاری به روش مراجعه حضوری و با تکمیل پرسشنامه‌های الکترونیکی از ۱۲ آبان‌ماه به مدت یک ماه انجام می‌شود.

لازم به ذکراست در این نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تعیین کاربری اراضی حریم شهرها و خارج از حریم شهرهای رودان، سیریک، جاسک، بستک، بندرلنگه و بندرعباس مربوط به طرح‌های مختلف تولیدی، صنعتی، گردشگری و توسعه‌ای مطرح و جزئیات هرکدام مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما