شناسهٔ خبر: 68657665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زمینه‌سازی برای ظهور از مهم‌ترین وظایف منتظران است - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشهد- خطیب حرم مطهر رضوی گفت: زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) از مهم‌ترین وظایف منتظران ظهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد وحیدی در ویژه‌برنامه هفته وحدت و آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت انتظار فرج، به تبیین ویژگی‌های یک منتظر واقعی پرداخت و اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که خود را ملزم به اصلاح جامعه و مبارزه با فساد بداند و امانت‌دار اهل و رعایت تقوای الهی باشد.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: انسان منتظر، از هرگونه گناه و معصیت دوری می‌کند و ظاهر و باطن خود را به‌گونه‌ای اصلاح می‌کند که شایسته دیدار امام‌زمان (عج) شود. این کارشناس مذهبی افزود: منتظران امام‌زمان (عج) باید به برنامه‌های امام ایمان داشته باشند و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: منتظران از وضعیت جهان که پر از بی‌عدالتی و ظلم شده رنج می‌برند و درعین‌حال به آینده‌ای روشن که در آن پرچم اسلام بر فراز دنیا برافراشته می‌شود، امیدوار هستند.

وحیدی عنوان کرد: همه منتظران ظهور باید با عمل به وظایف خود در تحقق وعده‌های الهی سهیم باشند و با عمل به دستورات دین و تلاش برای اصلاح خود و جامعه، زمینه را برای ظهور امام‌زمان (عج) فراهم کنند.

خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه به برخی از کرامات و عنایات حضرت صاحب‌الزمان (عج) به شیعیان اشاره و بیان کرد: آن حضرت به همه دوستان و شیعیان خود عنایت دارند و حل‌شدن همه مشکلات نه‌تنها شیعیان بلکه حل مشکلات همه اهل عالم در گرو ظهور امام‌زمان (عج) است، بنابراین یکی از وظایف مهم ما دعا برای تعجیل در امر فرج ایشان است. گفتنی است؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی - تبلیغی همچون اجرای شعرخوانی، اجرای تواشیح و هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی در مدح و منقبت حضرت ولی‌عصر (عج) از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

برچسب‌ها:

نظر شما