شناسهٔ خبر: 68656400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از کشف مزرعه بیت کوین تا دستگیری فرد شرور در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف مزرعه بیت کوین در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی مزرعه بیت کوین و کشف ۳۳ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح جمع آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز، ماموران پلیس آگاهی کازرون با اشراف اطلاعاتی از وجود مزرعه بیت کوین غیرمجاز در اطراف این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل مربوطه اعزام و در بازرسی از محل مورد نظر ۳۳ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۳۷ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع ذی صلاح شد.

سردار ملک زاده با اشاره به اینکه پلیس همواره برخورد با مجرمان و هنجارشکنان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از برهم زدن نظم اقتصادی جامعه در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

واژگونی پژو ۲۰۷ در شیراز 

رئیس پلیس راهور مرکز استان فارس از واژگونی یک دستگاه پژو ۲۰۷ با یک نفر فوتی و ۳ مصدوم در بلوار شریعتی شیراز خبر داد.

سرهنگ حمید کریمی رئیس پلیس راهور مرکز استان فارس اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی خودرو پژو ۲۰۷ در بلوار شریعتی شیراز، بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران راهور در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ با ۳ سرنشین به علت نامعلومی واژگون شد و با تیرچراغ برق برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این حادثه راننده پژو ۲۰۷ به علت جراحات وارده فوت می‌کند و ۳ سرنشین دیگر مصدوم و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ کریمی گفت: علت حادثه از سوی کارشناس پلیس راهور شیراز، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان شیراز با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات به علت بی توجهی به جلو و سرعت غیرمجاز خودرو اتفاق می‌افتد، از رانندگان خواست: ضمن احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامتی خود و سرنشینان خودرو را تضمین کنند.

حادثه رانندگی

جزئیاتی درباره تصادف در محور جهرم

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از فوت یک نفر و مصدوم شدن ۹ نفر دیگر در تصادف پراید با خودرو سمند و ۲ دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در مسیر جهرم به بخش سیمکان این شهرستان، ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.

او افزود: ماموران پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه خودرو پراید با ۴ سرنشین با یک دستگاه خودرو سواری سمند و ۲ دستگاه موتورسیکلت که هر کدام یک ترک نشین داشته اند برخورد کرده اند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این حادثه در مجموع ۱۰ نفر مصدوم که راکب موتورسیکلت دوم به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و ۹ نفر دیگر توسط اورژانس جهت مداوا به بیمارستان جهرم انتقال یافته اند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه علت حادثه موکول به تحقیقات بیشتر است، از مردم خواست: هنگام رانندگی به نکات ایمنی توجه کرده و ضمن پرهیز از سرعت زیاد از سبقت‌های غیرمجاز پرهیز کنند تا شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

فرد شرور در استهبان زمین گیر شد

فرمانده انتظامی استهبان گفت: شرور سابقه‌دار پس از بر هم زدن نظم عمومی، قدرت نمایی با سلاح سرد و ایجاد مزاحمت برای عموم مردم، زمین‌گیر و دستگیر شد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در حال ایجاد مزاحمت برای شهروندان است، سریعا ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که پس از بررسی مشخص شد فردی که از اراذل و اوباش شهرستان است، برای عموم مردم ایجاد مزاحمت می‌کند.

او افزود: متهم در محل با در دست داشتن یک تیغه قمه در حال ایجاد مزاحمت و قدرت نمایی برای عموم مردم بوده که با حضور به موقع و تدابیر پلیس سریعا فرد شرور دستگیر، یک تیغه قمه از دست نامبرده خارج و متهم جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد دارای سوابق متعدد کیفری از قبیل قمه کشی، ایجاد مزاحمت، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ اکبرپور گفت: همه فعالیت‌ها و اقدامات مخلان نظم و امنیت به صورت مداوم توسط پلیس رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، در چارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.

دستگیری سارقان و کشف ۱۷ فقره سرقت در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور در نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار کرد: در جهت ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: ماموران انتظامی کوه چنار در این طرح، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۴ نفر سارق سابقه دار را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه سارقان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به ۱۷ فقره انواع سرقت از جمله سرقت احشام، اماکن خصوصی، مزارع و باغ‌ها اعتراف کردند، گفت: در این خصوص پرونده تکمیل شد و سارقان تحویل مرجع قضائی شدند.

عاقبت متهم

توقیف سواری پژو حامل ۳۹ کیلو مواد مخدر تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سوداگر مرگ و کشف ۳۹ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد. 

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو در حال انتقال محموله مواد مخدر در محور مواصلاتی است که شناسایی و توقیف خودرو در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی سریعا به محل‌هایی که احتمال ورود خودرو مورد نظر است اعزام شدند و خودرو سواری پژو ۴۰۵ را شناسایی کردند و در اقدامی سریع موفق شدند آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۹ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: قاچاقچی حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ یوسفی تصریح کرد: برخورد ماموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و با جدیت بوده و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

پراید سرقتی در مزارع کشاورزی کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید مسروقه در مزارع کشاورزی خبر داد که شماره پلاک آن دستکاری شده بود.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی سرقت یک دستگاه خودرو پراید در یکی از محلات شهر، کشف خودرو و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پاسگاه زرجان هنگام انجام ماموریت گشت و برابر گزارش اهالی، این خودرو را در مزارع کشاورزی حومه شهر در حالی کشف کردند که شماره پلاک خودرو دستکاری شده بود.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل خودرو به مالباخته، تصریح کرد: اقدامات پلیس جهت دستگیری عامل سرقت ادامه دارد.

کشف هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف یک هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی فرمانده انتظامی زرین دشت اظهار کرد: ماموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت در حوزه استحفاظی، اقدام به شناسایی خودرو‌های حمل سوخت کردند.

او افزود: طی برسی‌های انجام شده و هماهنگی قضایی یک دستگاه خودرو نیسان حامل سوخت در محور‌های شهرستان متوقف و مقدار یک هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع، کشف شد.

سرهنگ ارجمندی تصریح کرد: متهم به همراه محموله مکشوفه پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما