شناسهٔ خبر: 68655510 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هزینه تعمیر این گوشی چینی از آیفون هم بیشتر است - اکونیوز

اقتصاد ایران: در حالی که آیفون به‌عنوان محصولی لوکس در بازار گوشی های موبایل شناخته می‌شود، تعمیر گوشی هواوی میت XT به اندازه یک گوشی آیفون هزینه دارد.

صاحب‌خبر -

گجت نیوز: هواوی بالاخره روز بیستم شهریور از Mate XT، گوشی تاشو پرچمدار جدید خود با قابلیت تا شدن از سه نقطه رونمایی کرد. این محصول غول فناوری چینی که عنوان اولین گوشی سه تکه جهان را به یدک می‌کشد، تحت برند بالارده «آلتیمیت دیزاین» (Ultimate Design) با قیمت ۱۹ هزار و ۹۹۹ یوان برابر با ۲۸۰۹ دلار عرضه می‌شود؛ قیمتی که با بقیه گوشی های موبایل پرچمدار بازار نظیر نسخه پرو مکس آیفون ۱۶ اختلافی فاحش دارد. با این حال، حتی هزینه تعمیر این گوشی به قدری بالا است که به‌جای آن می‌توان یک آیفون ۱۶ پرو مکس خرید.

هزینه تعمیر هواوی میت XT، گران‌تر از آیفون ۱۶ پرو مکس!

با توجه به وب‌سایت رسمی هواوی، فقط تعمیر نمایشگر هواوی میت XT حدود ۸ هزار یوان معادل ۱۰۱۹ دلار هزینه دارد. این در حالی است که آیفون ۱۶ پرو مکس به‌عنوان بالارده‌ترین مدل گوشی پرچمدار اپل با قیمت ۱۱۹۹ دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود.

در وب‌سایت هواوی هزینه تعمیر مین‌برد، پنل پشتی (قسمتی که دارای دوربین است) و پنل‌های پشتی دیگر به ترتیب ۱۲۸۸، ۱۹۳ و ۵۶ دلار اعلام شده است. تعمیر دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو، اولترا واید و سلفی هم به ترتیب ۱۰۶،  ۸۱، ۳۷ و ۵۳ دلار هزینه برای کاربر به دنبال خواهد داشت.

هزینه تعمیر این گوشی چینی از آیفون هم بیشتر است

هواوی میت ایکس تی از سه نمایشگر، چیپست Kirin 9010، سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 و باتری 5600 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 66 واتی بهره می‌برد. همچنین سیستم فیلمبرداری/عکسبرداری آن متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی است.

این گوشی در تاریخ ۲۰ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور در چین عرضه می‌شود. هرچند هنوز جزئیاتی درباره عرضه آن در بازار جهانی در دسترس نیست، زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه آن در مناطق دیگر به گوش می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما