شناسهٔ خبر: 68655483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تولید سریال روز خون حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز

مدیرکل صداوسیمای استان فارس از تولید سریال «روز خون» پیرامون حمله تروریستی تکفیری‌ها به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر رئوف در نشست خبری سریال «روز خون» که در مرکز صداوسیمای فارس برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ملی باید بتواند کنشگری و از همه توانمندی‌ها استفاده کند؛ ابزار هنر باید در راستای آرام‌بخشی مردم باشد و این مورد قطعاً مدنظر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سند تحول صداوسیما در سال 1400 بر مبنای 3 راهبرد هویت‌محوری، عدالت‌گستری و شتاب‌دهی به پیشرفت هدف‌گذاری شده است، گفت: صداوسیما باید زبان مردم استان شود و هویت استان فارس را جلوه‌گری کند، بر همین اساس یک شبکه 24ساعته تلویزیونی و یک شبکه 24ساعته رادیویی و 5 بخش رادیویی داریم که بستر خوبی تحت عنوان رسانه ملی است که می‌تواند در ساختار نمایش نقش مهمی ایفا کند.

رئوف با اعلام اینکه "بر اساس مصوبه سازمان صداوسیما، سریال «روز خون» از یک ماه پیش کلید خورده است."، تصریح کرد: در اواسط سال 1401، 1402 حادثه تلخ تروریستی توسط گروه تکفیری و نظام سلطه در حرم شاهچراغ (ع) اتفاق افتاد و جمعی از مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند.

وی ادامه داد: این اتفاق ناگوار تبدیل به یک حماسه شد و مردم در تشییع پیکر شهیدان این حادثه یک حماسه خلق کردند. این حادثه باعث شد مردم با ماهیت نظام سلطه بیشتر آشنا شوند و بدانند کسانی که ادعای حقوق بشر دارند حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی‌کنند و مردم را در حرم امن الهی ترور می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای استان فارس با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه حادثه حرم شاهچراغ(ع) همانند حادثه عاشورا باید زنده نگه داشته شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود 7 قسمت 45دقیقه‌ای در شبکه‌های مختلف پخش شود و اولین پخش به‌مناسبت سالگرد این حادثه از یک شبکه پرمخاطب خواهد بود و تلاش خواهد شد این سریال ترجمه لاتین شود و در شبکه‌های مختلف منتشر شود.

رئوف، اولویت همکاری را در استفاده از افراد بومی دانست و گفت: 600 سکانس، 85 لوکیشن و 200 هنرمند در این اثر همکاری می‌کنند و همچنین تلاش شده است در این سریال شهر شیراز و استان فارس هم شناسانده شود.

وی فارس را یک استان پرظرفیت دانست و تأکید کرد: از دستگاه فرهنگی انتظار می‌رود از بستر استان فارس استفاده کنند و اگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها علاقه‌مند باشند رسانه ملی مشارکت خواهد کرد و شاهد افزایش تولید سریال و تله‌فیلم خواهیم بود.

مدیرکل صداوسیمای استان فارس در خصوص هزینه این برنامه، تصریح کرد: روز خون یک برنامه در تراز ملی است، اما در مقایسه با سایر پروژه‌های مشابه با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر تولید می‌شود.

وی ابراز کرد: در‌های صداوسیما به‌روی همه علاقه‌مندان رسانه و فرهنگ باز است و از ظرفیت افراد توانمندی که در عرصه فرهنگی فعال هستند استفاده خواهیم کرد.

کارگردان سریال «روز خون» نیز در این نشست گفت: بعد از حادثه تروریستی شروع به خاطره‌نگاری کردیم و چکیده این خاطرات در کتابی به‌اسم «چراغدار» که روایت‌هایی از زندگی شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) به‌کوشش جمعی از محققان و نویسندگان تدوین شد.

مرتضی رضایی با بیان اینکه قرارداد‌های سریال «روز خون» در عید غدیرخم بسته شد، اضافه کرد: 29 جلسه از این سریال فیلم‌برداری شده است و 17 جلسه باقی مانده است.

وی ادامه داد: 12 نفر از بازیگران این سریال غیربومی هستند و 25 نفر بازیگر تئاتر و سینمای فارس هستند و تلاش کردیم تیمی در خور نام در این پروژه فعالیت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما