شناسهٔ خبر: 68654912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آمبولانس‌های هواناو دریایی ارتش به کمک سازمان انتقال خون و هلال احمر می‌آیند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ارتش برای همکاری در زمینه آموزش استفاده از آمبولانس‌های هواناو دریایی و پهپادهای عمود پرواز دریایی با سازمان‌های هلال احمر و انتقال خون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در آیین گرامیداشت پنجاهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون کشور گفت: دستاوردهای سازمان انتقال خون موجب افتخار بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران است و در ماموریت‌های بین‌المللی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نماینده کشور در عرصه بین المللی دریانوردی بود.

امیر ایرانی اضافه کرد: تمام امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز این سفر به دور جهان از ابتدا همراه ناوگروه بود و دو عمل جراحی و یک احیا در این ناو گروه با موفقیت اجرا شد.

وی افزود: کمک به کشورهای نیازمند در مسیر سفر از برنامه‌های استراتژیک این ناوگروه بود.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نجات جان بیمار پس از سکته قلبی به گونه‌ای موفقیت آمیز بود که متخصصان کشور هندوستان را متعجب کرد.

وی با بیان اینکه  گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها حتی در زمینه پزشکی و حقوق بین الملل پرچم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگه داشته است، اظهار داشت:  ما نه تهدید می‌پذیریم و نه تحریم. افتخار ایران را پس از ۲۵۰۰ سال مجدداً در جهان به نمایش گذاشتیم.

امیر ایرانی گفت: پهباد عمود پرواز دریایی برای اولین بار در این ناو گروه امتحان شد و حجم آن از ۱۵ کیلوگرم به ۸۵ کیلوگرم افزایش یافت و تا پایان سال به ۱۶۰ کیلوگرم خواهد رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از افزایش دو آمبولانس دریایی به صورت هواناو به ارتش خبر داد و بیان داشت: یک بیمارستان کوچک ۸۰ تخته نیز در سواحل کشور ساخته خواهد شد و تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیر دریادار ایرانی در پایان گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در زمینه آموزش استفاده از آمبولانس‌های هوا ناب دریایی و پهپادهای عمود پرواز دریایی با سازمان‌های هلال احمر و انتقال خون است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما