شناسهٔ خبر: 68654057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتاب «سرداری از ایل سلیمانی» رونمایی شد

کرمان - ایرنا - آیین رونمایی از کتاب «سرداری از ایل سلیمانی» با حضور معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان و خانواده این شهید در محل باغ موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این کتاب اقتباسی از زندگی شهید حاج احمد سلیمانی است که به قلم افسر فاضلی به رشته تحریر درآمده است.

سردار شهید احمد سلیمانی سال ۱۳۳۶ در روستای قنات مَلِک شهرستان رابُر(زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی) و در ایل عشایر سلیمانی دیده به جهان گشود و سال ۱۳۹۱ به عنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور معرفی شد.

شهید احمد سلیمانی پس از آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهبه های نبرد شد و با عنوان های معاون اطلاعات و عملیات و جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در چندین عملیات شرکت کرد که عاقبت در مهرماه سال ۱۳۶۲ در ارتفاعات میمک به فیض شهادت نائل آمد.

جلوگیری از تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این آیین گفت: امروز بیشتر از هر روز احتیاج به ترویج گفتمان شهادت و ایثار در قالب های مختلف مکتوب و فیلم داریم.

کتاب «سرداری از ایل سلیمانی» رونمایی شد سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین

سردار حسین معروفی افزود: با نشر کتاب می توانیم گنج دفاع مقدس را کشف و به جامعه معرفی کنیم و این مصونیت جامعه ما است؛ شهیدان و جامعه ایثارگران امروز مظلوم ترین انسان های جامعه هستند زیرا ما باید قسم بخوریم که برای کشور جنگیدیم و شهید دادیم تا مملکت و عزت مان حفظ شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: طبق شناخت خودم سردار شهید احمد سلیمانی را تندیس ادب و اخلاق دیدم و ایشان را یکی از الگوهای خودم در زندگی و کارم قرار دادم.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید احمد سلیمانی افزود: تعهد و رسالت محوری این شهید را نسبت به خانواده اش باید بیان کنیم زیرا دستور و رویکرد خداوند، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را اجرا می کرد.

معروفی گفت: شهید احمد سلیمانی از قهرمانان حقیقی ملت ایران، اما مظلوم و ناشناخته در کشور و جامعه است، این سردار شهید با وجود خدمت در سمت‌های بالای لشکر ۴۱ ثارالله با دوستان خود رفاقت بسیار صمیمی داشت که این اصل است و پیام دارد.

وی تصریح کرد: باید با قلم زدن از تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس جلوگیری کنیم، سال های بعد متوجه می شویم در آن دوران چه اتفاق های افتاد و باید حقیقت را در مورد شهدای بزرگوار بنویسیم.

جامعه عشایری پا به رکاب نظام هستند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با تشریح جنبه های مختلف شخصیت شهید احمد سلیمانی گفت: اقدامات خوبی برای معرفی شهید سلیمانی به عنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور انجام شده است.

کتاب «سرداری از ایل سلیمانی» رونمایی شد سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

سردار محمد علی نظری افزود: خود شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از قشر عشایری بود و این شهید بزرگوار درباره شهید احمد سلیمانی در زمان شهادت و مهر ماه ۱۳۶۲ گفته بود که با شهادت این شهید کمر من شکست.

به گزارش ایرنا در این آیین که به همت بسیج عشایری استان کرمان برگزار شد، تعدادی از پیشکسوتان و رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس به بیان ویژگی ها و خاطراتی از سردار شهید احمد سلیمانی پرداختند.

نظر شما