شناسهٔ خبر: 68653897 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

العربی الجدید اعلام کرد؛

وزیر خارجه مصر به تهران می‌آید

مهر

منابع خبری از تحرکات گسترده مصر برای کاهش تنش در دریای سرخ و پرونده جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر دادند و به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه مصر به تهران اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، العربی الجدید از تحرکات و تلاشهای مصر با هدف کاهش تنش در دریای سرخ و دست یابی به سازوکاری برای حل بحران سیاسی یمن از طریق رایزنی با انصارالله و ایران خبر داد.

این رسانه نوشت: قاهره به دنبال حمایت از منافع راهبردی خود در منطقه است به ویژه که بر دریانوردی در کانال سوئز و به تبع آن درآمد مصر تاثیر داشته است به ویژه که مصر از بحران اقتصادی خطرناکی رنج می برد.

العربی الجدید نوشت: طبق آخرین آمار که اواخر جولای منتشر شد، کانال سوئز ۲۳:۴ درصد از درآمدهای خود در مقایسه با سال گذشت از دست داده است به ویژه که برخی شرکت های باربری مسیر خود را تغییر داده و مسیرهای جایگزین را برگزیده اند.

بر اساس اطلاعات واصله به العربی الجدید، اقداماتی در قاهره برای میزبانی از هیئتی از انصارالله طی روزهای آتی با هماهنگی مقامات سعودی در راستای دست یابی به راهکار سیاسی در یمن جریان دارد تا مقامات شورای انتقالی یمن (وابسته به عربستان) و مقامات انصارالله را دور هم جمع کنند. تحرکات مصر در این زمینه در راستای هماهنگی گسترده میان قاهره، ریاض و آنکارا است که آمادگی خود را برای ایفای نقش در چارچوب همکاری مشترک میان قاهره و دو پایتخت عربی اعلام کرده اند. این اقدامات در راستای بخشی از حرکات گسترده مصر درباره جنگ اسرائیل علیه غزه و مقابله با تبعات آن برمصر و منطقه است.

العربی الجدید نوشت: در این راستا قرار است که بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر طی روزهای آتی رهسپار تهران شود تا درباره اقدامات مشترک در این زمینه به رایزنی بپردازد.

اقدامات انصارالله به نفع امنیت عربی و مصر است

همزمان توفیق الحمیری مشاور وزارت اطلاع رسانی صنعا به العربی الجدید گفت: مرحله کنونی و چالشهای آن اقتضا می کند که نزدیکی دیدگاههای سیاسی میان حکومت های اسلامی در راستای یاری فلسطین و علیه دشمن اسرائیلی باشد و غیر از آن ارزشی ندارد از جمله نزدیکی مصر و عربستان. برادران در مصر باید بدانند که اقدامات انصارالله در منطقه در راستای حمایت از فلسطین در درجه اول است و به نفع امنیت راهبردی عربی و مصری است.

اقدامات ما تحرکات اسرائیل برای کانال بن گورین را نقش بر آب می کند

الحمیری گفت: آنکه به حضور نظامی آمریکاییها در دریای سرخ پایان می دهد به طور حتم قدرت موثر در جهان و منطقه است. برادران در مصر باید بدانند که تحریم دریانوردی به روی دشمن اسرائیلی در دریای سرخ، آمال و تحرکات دشمن برای ایجاد کانال بن گورین را نقش برآب خواهد کرد و از این رو اقدام یمن در راستای حمایت از کانال سوئز است.

هر اقدامی که به پایان جنگ غزه و محاصره آن منجر نشود اقدامی بیهود است

نصر الدین عامر نائب رئیس سازمان رسانه ای انصارالله یمن به العربی الجدید گفت: صرف نظر از صحت این اطلاعات یا نادرستی آن، هیچ مساله ای نمی تواند عملیات ما را در دریای سرخ متوقف کند مگر اینکه جنگ و محاصره غزه تمام شود. آنچه غیر از این باشد، تنها اقدامی بیهوده است.

نظر شما