شناسهٔ خبر: 68652890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش محسوس دما از امروز در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: کاهش محسوس دما از امروز شنبه بین ۲ تا ۶ درجه در سطح استان رخ می دهد سپس تا روز چهارشنبه تغییر محسوس دمایی قابل انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: در شبانه روز گذشته شوش با دمای ۴۴.۷ و ایذه ۱۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۴.۶ و حداقل ۲۷.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد طی امروز شنبه در بخش‌های غربی، جنوب غربی، جنوبی و مرکزی و فردا یکشنبه در بخش‌های غربی و جنوب غربی به صورت متوسط و گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای و خیزش گرد و غبار موقتی خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: از اواسط امروزشنبه، جریانات جنوبی ابتدا در ساحل شرقی و به تدریج تا روز دوشنبه، در مناطق جنوبی و بخش هایی از مرکز سبب افزایش رطوبت و شرجی خواهد شد، سپس روز سه شنبه ضمن تقویت، گسترده تر نیز خواهد شد. شمال خلیج فارس تا روز یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و افزایش دما از روز سه شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

نظر شما