شناسهٔ خبر: 68652784 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

خانه به دوشی مستاجران/رهن و اجاره کانتینر ماهی چند؟

صاحب‌خبر -

بازار اجاره کانتینر در کلانشهرها بویژه شهر تهران که با افزایش سرسام آور قیمت اجاره مسکن رو به رو است طی یک سال گذشته رونق گرفته و تعداد انبارها در حال افزایش است.

خانه به دوشی مستاجران/رهن و اجاره کانتینر ماهی چند؟
تین نیوز |

بازار مسکن پدیده های عجیبی همچون خانه‌ های اشتراکی، مسکن 25 متری، پشت بام خوابی و پدیده های از این دست را زیاد دیده و اخیرا مستاجران به دلیل گرانی اجاره بهای مسکن ترجیح می دهند وسایل خود را در جایی سکنی داده و خود سکونت موقف در خانه اقوام و آشنایان را برگزینند.

به گزارش تین نیوز، در پی موج جدید افزایش قیمت اجاره بهای مسکن از سال پیش شاهد افزایش شرکت های انبارداری در پیرامون شهر تهران جهت اجاره کانتینر به منظور نگهداری اسباب و اثاثیه خانه به متقاضیان هستیم.

آمار‌ها و داده‌های بانک مرکزی از شاخص کرایه مسکن در مرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵.۵ درصد بوده است.

طبق قیمت‌گذاری دولت، سقف افزایش نرخ اجاره‌ بها مسکن در تهران ۲۵ درصد تعیین شده است؛ اما به گفته کارشناسان و فعالان بازار، در عمل کنترل و پایبندی به این سقف برای موجران آسان نیست و بسیاری از آن‌ها به دلیل فشار تورمی و افزایش هزینه‌های زندگی، ناگزیر به افزایش بیشتر اجاره شده‌اند.

کانتینر

مشاوران املاک نیز تأیید می‌کنند که بازار اجاره مسکن در تهران متلاطم است و مستأجران با چالش‌های جدی در تامین مسکن روبرو هستند.

بررسی فایل‌های منتشر شده در پلتفرم‌های مسکن نشان می‌دهد که برای رهن کامل واحدی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع زیربنا و دارای امکاناتی همچون پارکینگ و انباری، حداقل باید ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت؛ اگر نوساز بودن را نیز در نظر بگیریم، این مبلغ به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد

بازار اجاره کانتینر در تهران داغ است

بازار اجاره کانتینر در کلانشهرها بویژه شهر تهران که با افزایش سرسام آور قیمت اجاره مسکن رو به رو است طی یک سال گذشته رونق گرفته و تعداد انبارها در حال افزایش است. در غرب،شرق و جنوب و مرکز

برخی انبارداران معتقدند که همچنان با کمبود انبار مواجه هستند و به دلیل محدودیت فضا، گاهی امکان ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان وجود ندارد. مشخص نیست چه مقدار از ظرفیت این انبار‌ها به نگهداری اسباب و اثاثیه خانه اختصاص دارد، اما به گفته انبارداران، به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت اجاره، بخش عمده‌ای از ظرفیت انبار‌ها را اسباب منزل در برمی‌گیرد.

با این حال، برخی انبارداران معتقدند که همچنان با کمبود انبار مواجه هستند و به دلیل محدودیت فضا، گاهی امکان ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان وجود ندارد.

قیمت اجاره کانتینر به عوامل بسیاری از جمله سایز، نوع کانتینر، مدت زمان اجاره، نوع بار و...  بستگی دارد.

شرکت های انبارداری بازه زمانی متفاوتی را به مشتریان خود اعلام می کنند که مدت زمان اجاره کانیتنر با توجه به امکانات انبارها هفتگی، ماهیانه یا سالیانه در نظر گرفته می شود.

قیمت اجاره کانتینر چند؟

کرایه کانتینرها از 2 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان بسته به اندازه کانتینرها متغیر است. مشخص نیست چه مقدار از ظرفیت این انبارها به نگهداری اسباب و اثاثیه خانه اختصاص دارد، اما به گفته انبارداران، به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت اجاره، بخش عمده‌ای از ظرفیت انبارها را اسباب منزل در برمی‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجاره انبارها در سال جاری نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما