شناسهٔ خبر: 68651946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگزاری آزمون جذب مشاور و روان‌شناسان آستان قدس رضوی

آزمون جذب مشاور و روان‌شناسان آستان قدس رضوی با حضور ۱۰۹ شرکت‌کننده، در مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: برگزاری این آزمون از سال ۱۴۰۱ آغازشده و امسال سومین سال برگزاری آن بود.
رضا آذریان افزود: در آزمون جذب امسال ۱۴۰ نفر شرکت کرده بودند که ۱۰۹ نفر آنان واجد شرایط آزمون بوده و بقیه برای گرایش‌های بدون آزمون مانند گرایش‌های تحصیلی، نوروتراپی و روان‌سنجی، صرفاً دعوت به مصاحبه می‌شوند.
وی توضیح داد: از بین شرکت‌کنندگان در آزمون، ۲۰ نفر آقا و ۸۹ نفر خانم بودند که همه افراد حداقل تحصیلات فوق‌لیسانس و یا دکتری در یکی از گرایش‌های رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره دارند و باید طبق دفترچه آزمون ۲۸ سال سن را داشته باشند.
مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری آزمون، جذب بهترین نیروها برای ارائه خدمت به زائرین و مجاورین است چرا که ما باید بتوانیم در حوزه خدمات روان‌شناسی، بهترین افراد را به لحاظ علمی و تخصصی جذب مراکز و کلینیک‌های مرکز مشاوره نماییم.
آذریان گفت: نتایج این آزمون نیمه مهرماه اعلام خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که حدود ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان بتوانند طبق روال سال‌های گذشته نمره لازم را در آزمون کسب و به مصاحبه دعوت شوند.
وی افزود: شرایط مصاحبه بعد از آزمون شرح داده خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم تا اواخر آبان‌ماه نتایج مصاحبه نهایی را اعلام کنیم.
مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: در این آزمون تمام کسانی که شرکت کردند از مشاورین و روان‌شناسان هستند که در مشهد سکونت دارند و برای کلینیک‌های چهارگانه ما در مشهد جذب می‌شوند.
آذریان گفت: حدود ۵۰ درصد سؤالات آزمون در حوزه مباحث مشترک تخصصی طرح شده و ۵۰ درصد هم در حوزه روان‌شناس با رویکرد اسلامی به‌منظور سنجش آشنایی شرکت‌کنندگان با رویکردهای اسلامی و مسائل فرهنگی حاکم بر جامعه طراحی شده که در هر دو بخش منابع دانشگاهی معتبر و مرتبط در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

نظر شما